Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørsel?

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Janus
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 26. nov 2011 19:29
Kontakt:

Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørsel?

Indlægaf Janus » lør 4. aug 2012 23:34

Overskriften siger det meste.. Jeg har sådan en Yamaha, den er lovlig og kører omkring de 36 på lige vej, ned ad bakke går den nok 42.. Hvorfor springer mine pærer? Laver knallerten for meget strøm, eller hvad kan årsagen være? Speedometerpæren virker mærkeligt nok stadig..

Håber at i kan hjælpe..

Janus
16 årig fyr, der elsker at få sorte fingre og bare hygge sig værkstedet!! :D

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3303
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

Indlægaf juhl-drengen » lør 4. aug 2012 23:53

hvis du ik har spændings regulator på (hvilket jeg ikke havde på min suzuki..) så sprænger pærene ret nemt hvis det er 6v pærere du har på (ved ik så meget om fs1 strømsystem) men min suzuki laver lige over 9v ved fulde omdrejninger = det er for meget spænding for pærene og plub ser de bare på et tidspunkt ved fulde omdrejninger. og oveni det er min suzuki stadig 99% lovlig
tilgengæld tror jeg pærene kan springe pga. for mange watt oveni: min suzuki har en shark kåbe fra thansen og jeg har en teori om at de der halogen pærer der sidder i ik kan klare særlig meget slag, da jeg afmonterede den for at rykke den lidt mere til højre og sætte blinklys på den anden dag virkede pæren ikke da jeg så startede knallerten igen, men så da jeg kom ud og køre opdagede jeg så pludselig at min bagpære også sprang og begge pærer er 12v

så det med yamaha der springer pærer er ikke nyt jeg vil bare sige du burde skifte til 2 nye 12v pærer eller anskaffe dig en spændningsregulator ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 681
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

Indlægaf Thorsen » søn 5. aug 2012 11:47

Har du batteri på knallerten? Hvad med din lyskontakt til kort/lang lys er den uoriginal? :)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.

Janus
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 26. nov 2011 19:29
Kontakt:

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

Indlægaf Janus » søn 5. aug 2012 12:49

Jeg har batteri på knallerten, til flg: Blinklys, neutralpære og horn..

Min knallert er en K1, så jeg ved ikke lige hvordan jeg ser om den er uorginal?

Janus
16 årig fyr, der elsker at få sorte fingre og bare hygge sig værkstedet!! :D

Janus
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 26. nov 2011 19:29
Kontakt:

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

Indlægaf Janus » søn 5. aug 2012 13:27

Går ud fra at den er uoriginal, da der intet står på den.. Fandt en anden i reservedelene, den havde en cirkel med en streg i midten, der skilte YL og 1C.. Er den original?

Janus
16 årig fyr, der elsker at få sorte fingre og bare hygge sig værkstedet!! :D

Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 681
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

Indlægaf Thorsen » søn 5. aug 2012 19:33

Der skal stå made in Japan i bunden på den. Problemet ved de uoriginale lyskontakter er at der ikke er glidende overgang, som på den originale. Så når man vil blænde op, dør lyset kortvarigt inden den lange tråd tændes, og omvendt ved nedblænding. Derfor bliver dine pærer sprunget pga. overskudsstrømmen. Enten skal du finde en original lyskontakt, eller få Niels Fup herinde fra forum til at lave en spændingsregulator til dig :)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.

Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

Indlægaf trs » søn 5. aug 2012 20:48

Sån så min pære ud efter sidste tur sammen med BS og Totte Mf.
Vedhæftede filer
pære.jpg
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3303
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

Indlægaf juhl-drengen » tors 9. aug 2012 00:06

WOW wtf :O ellers kan en fra en suzuki samurai da sikkert bruges :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY


Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron