fs1 går ud efter kort tid, har monteret nyt battrei

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
69galaxie
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 7. maj 2012 18:04
Kontakt:

fs1 går ud efter kort tid, har monteret nyt battrei

Indlæg af 69galaxie »

Jeg har renoveret en yamaha fs1 fra 77 til min søn, den kører helt lovlig og jeg har kørt nogle gode ture på den uden nogle problemer 8)
Der manglede kun et batteri, det er købt og monteret, horn og bremselys virker nu, men nu kan den kun køre ganske kort og så går den ud :crying
Håber at der er nogen som har en løsning på mit problem da han skal have sin Første knallert nu på Søndag
vh. Henrik
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: fs1 går ud efter kort tid, har monteret nyt battrei

Indlæg af FS1originalen »

Hmmm.... Batteri og tænding burde ikke have noget med hinanden at gøre - altså medmindre der er en kortsslutning et eller andet sted :oops:

Nu har du ikke bare fået rykket stikket til tændspolen (den inde i stellet) halvvejs fra hinanden da batteriet blev monteret???

Ellers tænker jeg enten defekt tændingslås eller en overgang ved 4 stikket (fra motor til ledningsnettet)...

Og velkommen til forresten :P

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: fs1 går ud efter kort tid, har monteret nyt battrei

Indlæg af strynboen »

måske er problemet brændstof...er der renset helt oppe fra tankhanen og ned efter...lad gerne bensinen løbe nogen tid i en bøtte...så du er sikker på at der ikke opstår vaccum..eller forstoppelse efter nogen tid..vi ser tit at det løber hurtigt...et øjeblik..og derefter langsomt stopper....det kan overophede motoren at køre mager blanding..en særlig yamaha svaghed..at sætte stempler...ved stoppet bensin forsyning

ps heldig asen,,,at få en yamaha som første knallert :(y)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"