Spændingsregulator?

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Thoms

Spændingsregulator?

Indlæg af Thoms »

På min Tyske 72'er sidder der sådan en Stanley ting her (jeg går ud fra at det er en spændingsregulator?). Er der nogen der kan fortælle lidt mere om den, herunder hvilken funktion den præcis har, hvordan den er koblet ind i forhold til lysnettet og ikke mindst hvordan man tester om den virker? Jeg havde den startet i dag uden baglys og det resulterede i sprungne pærer i forlygte og neutral lampen. Tændingen er med 3 positioner og der er positionslys i forlygten.
Vedhæftede filer
foto.JPG
foto.JPG (128.17 KiB) Vist 4172 gange
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Spændingsregulator?

Indlæg af Kai »

Det ligner mest af alt en helt alm trådviklet modstand på 1.9ohm, så den kan du måle igennem med alm multimeter.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Spændingsregulator?

Indlæg af strynboen »

ja det er en belastnings modstand...på 30 km markederne blev den ikke monteret..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
janlund77
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 21. okt 2011 15:17
Kontakt:

Re: Spændingsregulator?

Indlæg af janlund77 »

vad bevirker den
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Spændingsregulator?

Indlæg af strynboen »

den giver 1,9 ohm modstand..mon ikke den kobles ind ved "dag indstillingen" på nøglen...det kan ses i de diagrammer som er lagt ind på forum..af engelske /tyske modeller
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"