Ingen elektriske komponenter fungere udover lysene

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Ingen elektriske komponenter fungere udover lysene

Indlæg af o0nodland0o »

hej alle

jeg har for 2 måneder siden fået lagt et helt nyt ledningsnet i min yamaha og derefter virkede alt bare super, men nu hvor den har stået stille i ca 1 måned er der intet der virker udover forlys og baglys. Jeg kan sagtens ladde batteriet op og hvis jeg så sætter det til kommer der også lys i fri-gears lampen og det hele men alt strømmen forsvinder på ingen tid og hvis jeg tager hornet kommer der ingen lyd men fri-gears lampens lys bliver meget hurtigt svagere og svagere. Min ensretter skulle være en af dem der sad på originalt og den er helt ny (fik den sammen med ledningsnettet) og det er ikke en T-hansen. Jeg aner virkelig ikke hvorfor tingene ikke fungere og jeg synes da selv af blinklysene burde virke når den kører i omdrejninger men der er intet liv i noget af det. Ledningsnettet er sat 100% rigtigt i, det er dog et T-hansens men jeg synes da ikke det skulle være problemet nu når det virkede indtil den kom til at holde stille, spolerne er i ok kvalitet så er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt eller ved hvordan jeg kan tjekke hvad der er galt?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Ingen elektriske komponenter fungere udover lysene

Indlæg af Kai »

Temmelig sikkert et død batteri. Prøv at lade det helt op og lade det stå til dagen efter, og sæt så en pære på ledningerne.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Ingen elektriske komponenter fungere udover lysene

Indlæg af Kim B S »

Kai skrev:Temmelig sikkert et død batteri. Prøv at lade det helt op og lade det stå til dagen efter, og sæt så en pære på ledningerne.
Hej o0nodland0o.
Det var også min første tanke. :wink: De batterier med syre kan ikke holde så længe på strømmen. :roll: Og elanlægget på en gammel FS1, er ikke bygget til at køre med lys på hele tiden. :roll: Men jeg har selv gode erfaringer med gel-batterier, dem uden syre, med andre ord tør-batterier. De holder meget bedre og meget længere på strømmen. :(y) Jeg har både monteret gel-batterier på min FS1, den ene Passola og min søns PGO Hot, og i alle tilfælde har det givet en væsentlig forbedring. :(y) Så det vil undre mig meget, hvis det ikke kan hjælpe på din Yamaha FS1 også. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Ingen elektriske komponenter fungere udover lysene

Indlæg af o0nodland0o »

den kan deværre heller ikke lade op når jeg kører uden lys på. hvad koster sådan et gel-batteri og hvor kan man få fingre i dem??
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Ingen elektriske komponenter fungere udover lysene

Indlæg af o0nodland0o »

P.s. tjekker lige det med pæren imorgen, jeg mener kun vi har en 12v lader til at stå lige for tiden men den må man vel ikke lade et 6v med vel?
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Ingen elektriske komponenter fungere udover lysene

Indlæg af Kim B S »

o0nodland0o skrev:P.s. tjekker lige det med pæren imorgen, jeg mener kun vi har en 12v lader til at stå lige for tiden men den må man vel ikke lade et 6v med vel?
o0nodland0o
12 v laderen går ikke. :sad så øde-lækker du batteriet. :sad
Jeg har købt mine gel-batterier ved T-Hansen, og så vidt jeg husker gav jeg 129 kr. for et 4 ampere til FS1. Jeg har kikket på deres side, men kunne desvære ikke finde det. :( Det nærmeste jeg kom, var ved Dax Erik. men desvære 100 kr. dyrere.

http://www.daxshoppen.dk/6_v_batteri_fo ... p-658.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Det må kunne findes billigere. :wink:

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Ingen elektriske komponenter fungere udover lysene

Indlæg af strynboen »

de fåes hos rs parts til 70 kr..bare søg på 6v 4,5 ah..det er nok en lille hund ..med fragt..biltema har dem nok også..

DAX erik---ER IKKE DAX SHOP..erik er en gammel cykkelsmed..som entelig har lukket..men han driver lidt hobby salg..i stil med benny

dax shop er nogle unge fyre som mest sælger kina skrammel...og ikke har helt styr på de orginale gamle hondaer..
Senest rettet af strynboen søn 4. dec 2011 12:16, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Ingen elektriske komponenter fungere udover lysene

Indlæg af Thorsen »

Jeg kan kun anbefale dig at skifte til et vedligeholdsesfrit batteri, jeg har aldrig oplevet at blive blændet af mine blinklys når der er mørkt før :hihi
Det gør jeg nu ;)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Ingen elektriske komponenter fungere udover lysene

Indlæg af strynboen »

men selv et gel batteri..skal self oplades..så alt andet skal virke..ellers tømmes de også
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Ingen elektriske komponenter fungere udover lysene

Indlæg af o0nodland0o »

det er dog ikke mit batteri der er noget galt med, men er der nogen måde at tjekke på om ensretteren virker 100% ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Ingen elektriske komponenter fungere udover lysene

Indlæg af strynboen »

ja det er simpelt..sæt en pære i forbindelse med ensretteren..den skal kun lyse.når den er vendt en vej..modsat må den ikke lyse ---gennemgang blokeret..deraf navnet ensretter diode...den er som en ensrettet gade..".bilerne" kan kun passere den ene vej..strømmen er på samme måde..u lempem er at den så sotere halvdelen af" bilerne" væk..da de kommer skiftevis fra begge sider..fra generatoren=veksel strøm generator..men det er der så taget højde for,,med en større generator..
husk at du ikke må tilslutte dioden direkte til batteriet. uden pære..den kortslutter og smelter ved forkert tilslutning
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"