Ledningsnet på 2-gears Yamaha fs1 (lavet fra bunden?)

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Maltheemil
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 15. sep 2018 18:52
Kontakt:

Ledningsnet på 2-gears Yamaha fs1 (lavet fra bunden?)

Indlæg af Maltheemil »

Hey!
Jeg står i den situation, at jeg skal lave et ledningsnet til en 2-gears Yamaha fs1 fra bunden (kan ikke skaffe et originalt ledningsnet til en 2g'er). Jeg har diagrammet - som findes her på siden - men jeg har problemer med at forstå forbindelserne mellem ledningerne, når de går igennem stikne. Farvekoderne og de grafiske aftegninger virker ulogiske når ledningerne går ind/ud af stikkene på tegningen - hvordan ved man, hvilke ledningerne der forbindes til hvilke ledninger, når det bare afbilledes at 3 ledninger går ind i et stik, og går ud i 3 andre ledninger, som har Endre farver???
(se billedet for et eksempel af forvirringen). I bund og grund skal alle multiben-stikkene elimineres, da det hele bare skal laves om til runde han/hun-stik!
Vedhæftede filer
41713444_10215568860187326_7117632614818643968_o.jpg
41713444_10215568860187326_7117632614818643968_o.jpg (177.6 KiB) Vist 5808 gange
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Ledningsnet på 2-gears Yamaha fs1 (lavet fra bunden?)

Indlæg af 12V »

Mener du i forhold til de ledninger du har fra tændingen?

For mig giver diagrammet god mening, farverne går ind og ud af stikket med samme farve?
Maltheemil
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 15. sep 2018 18:52
Kontakt:

Re: Ledningsnet på 2-gears Yamaha fs1 (lavet fra bunden?)

Indlæg af Maltheemil »

Ja men hvad med de ledninger der går ind mellem to farver? Eller de ledninger, hvor to går ind i den samme sokkel - hvordan fordeler det sig lige?
Maltheemil
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 15. sep 2018 18:52
Kontakt:

Re: Ledningsnet på 2-gears Yamaha fs1 (lavet fra bunden?)

Indlæg af Maltheemil »

Vil du prøve at tegne fx hvilke ledninger der går over i hvilke, ved stikket ved svinghjulet? Bare tegn streger mellem de fire ledninger på den ene side og de fire på den anden, som du mener passer sammen... altså som det skulle se ud, hvis selve stikket ikke var der, men bare var ledning :)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Ledningsnet på 2-gears Yamaha fs1 (lavet fra bunden?)

Indlæg af 12V »

Hvad farver har ledningerne fra din tænding og ser de original ud?

Der burde være en lyseblå fra frigears kontakten, en sort/hvid fra platin/fødespole/kondensator, en sort stel og en sort/rød fra lysspolen.
Maltheemil
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 15. sep 2018 18:52
Kontakt:

Re: Ledningsnet på 2-gears Yamaha fs1 (lavet fra bunden?)

Indlæg af Maltheemil »

Det stemmer med farverne ja :)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Ledningsnet på 2-gears Yamaha fs1 (lavet fra bunden?)

Indlæg af 12V »

Så ville jeg forsætte med din plan, klippe stikket af og samle med rundstik med det ledningsnet du selv laver.
Maltheemil
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 15. sep 2018 18:52
Kontakt:

Re: Ledningsnet på 2-gears Yamaha fs1 (lavet fra bunden?)

Indlæg af Maltheemil »

Jes helt sikkert - mit problem er bare, at det ikke er helt tydeligt, hvilke ledninger der forbindes til hvilke, når de løber igennem stikkene. Hvis du ser mit billede af ledningsdiagrammet i første post, så har jeg problemer med at forstå logikken bag samlingerne i stikkene. Det ville være en kæmpe hjælp, hvis nogen kunne forbinde ledningerne, de mente hørte sammen, på hver side af et stik... da jeg ikke har stikkene, skal de jo elimineres fra skemaet, og derfor skal de forbindes til de rigtige på den anden side... men hvilke er de rigtige, det er mit problem i en nøddeskal :)
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"