Omdr stiger og falder

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Stefan chr
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 16. okt 2011 20:53
Kontakt:

Omdr stiger og falder

Indlæg af Stefan chr »

Lagde Mærke til noget mystisk da jeg havde kværnen startet igår, hvis jeg sidder på den og den holder i tomgang, når jeg så vipper den til den ene eller anden side, så stiger og falder den i tomgang alt afhængigt af hvilken side jeg læner den til. Er det normalt.
YAM FS1

Re: Omdr stiger og falder

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Det lyder mystisk,ja undskyld,lidt komisk :hihi tror tanken er ved at være tom,eller gaskablet stramer og påvirker tomgangen ved hældning,hvis den lægges ned helt ned går den helt ud :hihi
Stefan chr
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 16. okt 2011 20:53
Kontakt:

Re: Omdr stiger og falder

Indlæg af Stefan chr »

Der er fuld tank på, og det med kablet har jeg tjekket, så det er ikke det. Den falder når den står på støttebenet, og stiger hvis den bliver lænet mod højre.
YAM FS1

Re: Omdr stiger og falder

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Det må det alså være,ved kabaratoren ved gasspjældet,tomgangspind,eller meberans plade der åbner forkert, det er det enste der kan give flere omdringer,der skal nogle gange ikke ret meget til at kabelet volder problemer med tomgang så spjældet påvirkes
Brugeravatar
ib kaas
Junior knallert
Indlæg: 78
Tilmeldt: lør 14. aug 2010 15:23
Kontakt:

Re: Omdr stiger og falder

Indlæg af ib kaas »

Jeg tror på det er svømmerstanden der ændre sig og dermed mager eller federe blanding

hilsen Ib
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Omdr stiger og falder

Indlæg af Nikolaj Y »

ib kaas skrev:Jeg tror på det er svømmerstanden der ændre sig og dermed mager eller federe blanding

hilsen Ib
Ja, måske er bundkaret uoriginalt og derfor for "lav".. jeg har prøvet noget af det samme :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Stefan chr
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 16. okt 2011 20:53
Kontakt:

Re: Omdr stiger og falder

Indlæg af Stefan chr »

Det er ihvertfald ikke kablet, det er helt sikkert. Det betyder heller ikke det store, synes bare det er lidt mystisk. Men ellers kører den skam fint og rent. Så længe det ikke er tegn på der er et eller andet helt galt.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Omdr stiger og falder

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er ligesom nogle maskiner også starter markant nemmere hvis man læner dem til venstre
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
YAM FS1

Re: Omdr stiger og falder

Indlæg af YAM FS1 »

Hej det er ved din kabaratoren,(kabet)millemeter kan gøre det,eller måske (svømeren) der tilader mere benzin
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"