Yamaha FS1 4 gears med køre problemer.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
MIE44
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 4. okt 2011 12:49
Kontakt:

Yamaha FS1 4 gears med køre problemer.

Indlæg af MIE44 »

Er der en der har et godt råd, jeg har en Yamaha FS1-4 gears 1978, den starter fint, og køre også meget fint de første 3 til 4 kilometer, så er det som der er en der lukker for benzinen, den går ned i fart og næsten dør så kan den køre lidt igen , men de første kilometer køre den upåklagelig hvad kan årsagen være. Mvh. Peter
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 4 gears med køre problemer.

Indlæg af Dewil »

Umiddelbart kunne det lyde som om stemplet sætter sig....... ændrer motorlyden sig lige inden den går i stå? Hvis ikke, så ville jeg prøve at lette tankdækslet når den går i stå, for så at forsøge at starte umiddelbart efter... ved ikke om et tankdæksel kan blive defekt, så der ikke kan komme luft ind som benzinen forlader tanken ? Men det er de to ting jeg ville fokusere på først. Ved nærmere eftertanke kunne det også være skidt i karburatorens svømmerhus, så vil du kunne køre en tilfældig strækning før noget af skidtet vil blive suget op i dysen.....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Thoms

Re: Yamaha FS1 4 gears med køre problemer.

Indlæg af Thoms »

Dewil skrev:Umiddelbart kunne det lyde som om stemplet sætter sig....... ændrer motorlyden sig lige inden den går i stå? Hvis ikke, så ville jeg prøve at lette tankdækslet når den går i stå, for så at forsøge at starte umiddelbart efter... ved ikke om et tankdæksel kan blive defekt, så der ikke kan komme luft ind som benzinen forlader tanken ? Men det er de to ting jeg ville fokusere på først. Ved nærmere eftertanke kunne det også være skidt i karburatorens svømmerhus, så vil du kunne køre en tilfældig strækning før noget af skidtet vil blive suget op i dysen.....
Den grønne jeg havde gjorde jo det samme engang du var her - remember? Der var det et knæk på benzinslangen inde i karburatorhuset der var årsagen. I nævnte tilfælde kunne det måske også være en tankhane der trænger til at blive renset.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 4 gears med køre problemer.

Indlæg af Dewil »

Det er rigtigt, den var lige ved at tage nummeren på os..... :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
MIE44
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 4. okt 2011 12:49
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 4 gears med køre problemer.

Indlæg af MIE44 »

Alle de ting som der er foreslået er prøvet kan det være tændrøret der er en defekt ved eller membranen jeg ved ikke så meget om teknikken. Mvh. Peter
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 4 gears med køre problemer.

Indlæg af Dewil »

Til den beskrivelse du har, kan jeg ikke umiddelbart komme i tanker om andre muligheder. Kan være du skal få anført det område du bor i på din profil og så se om der skulle være en i nærheden der kan hjælpe dig... :)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 4 gears med køre problemer.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

MIE44 skrev:Alle de ting som der er foreslået er prøvet kan det være tændrøret der er en defekt ved eller membranen jeg ved ikke så meget om teknikken. Mvh. Peter
Hej

Velkommen til,,, ja det kan godt være dit tændrør som ikke vil gnistre når det bliver varm,,, eller er under tryk fra kompresionen,,, ngk har den meget trælse tendens,,, det kan også være kondensatoren som går amok når den bliver varm,,, så springer gnisten ned ved platinet i stedet for,,, en anden træls joker er din tændspole inde i stelet,,,, er det en Thansen spole så kan de også finde på at lave knuder,,, også når den bliver varm,,, når du kan køre en 3-4 kilometer uden problemer så er det ikke membranen,,,, men eventuelt din benzin tilførsel fra tanken til karburatoren,,, er filtert på hanen inde i tanken ved at være stoppet af skidt,,, måske det rør som sidder op i tanken ( det som gør du har reserve tank ) så det kun drypper ned i skålen under hanen,,,, så vil den på et tidspunkt ikke få nok benzin,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
MIE44
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 4. okt 2011 12:49
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 4 gears med køre problemer.

Indlæg af MIE44 »

Jeg har nu fundet ud af at der springer gnist ved platinerne når den er startet, selv når den går i tomgang, er det så kondensatoren der er defekt, og i så fald kan jeg selv skifte den, sider den inde i svinghjulet, er der en der kan hjælpe med en beskrivelse, kan der være andre årsager til at den gnister ved platinerne.Mvh. Peter
MIE44
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 4. okt 2011 12:49
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 4 gears med køre problemer.

Indlæg af MIE44 »

Skal man afmonter motoren for at skifte tændspolen eller er der en nemmer måde jeg tror at jeg har en dårlig Thansen på. Mvh. Peter
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"