Blandingsforhold
Blandingsforhold
Hvor meget olie skal der i benzinen?
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
jeg ville anbefale 3% god syntetisk 2-takts olie
mineralsk smører vidst ikke så godt når den bliver mere en ca 150 grader varm
mineralsk smører vidst ikke så godt når den bliver mere en ca 150 grader varm
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
?
På det tankklistermærke, som angiveligt sad på tanken fra ny, står der 20:1, dvs 5%
Og det er ved brug af den af Yamaha foreskrevne olie, Castrol TTS. Formuleringen af olien kan selvfølgelig være ændret siden ´79, men har det indflydelse på blandingsforholdet?
At en olie fungerer ned til 50:1 / 2% betyder vel ikke nødvendigvis at alle motorer kan klare sig med 2%. Blot at det kan olien.
Når det så er sagt, så blander de fleste vel 2-3% olie i. Men her ligger måske forklaringen på de mange kølingsproblemer og satte stempler så snart man tuner lidt/meget ?
http://knallertforum.dk/klister.html
mvh
Allan
Og det er ved brug af den af Yamaha foreskrevne olie, Castrol TTS. Formuleringen af olien kan selvfølgelig være ændret siden ´79, men har det indflydelse på blandingsforholdet?
At en olie fungerer ned til 50:1 / 2% betyder vel ikke nødvendigvis at alle motorer kan klare sig med 2%. Blot at det kan olien.
Når det så er sagt, så blander de fleste vel 2-3% olie i. Men her ligger måske forklaringen på de mange kølingsproblemer og satte stempler så snart man tuner lidt/meget ?
http://knallertforum.dk/klister.html
mvh
Allan