hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af jamiefle »

jeg havde virkelig meget at sige så jeg lavede bare en video, den er næsten 10 minnutter lang. og jeg siger en hel masse unødvændige ting, men jeg håber i kan holde det ud :)



tak på forhånd :rocks
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af Dewil »

Du skal pudse næsen.......
Afkorte den meget lange skrue du har monteret din kickstarterpedal med...
Slangen der skal sidde på den hvide plastic-studs er til udluftning af gearkassen..... betyder ikke så meget om den mangler, er blot for ikke at få skidt ind i gearkassen..
Så skal du finde ud af hvor ved din indsugning (ved karburatoren) den tager falsk luft. Falsk luft er en betegnelse for luft der bliver suget ind i motoren UDEN om din karburator så at det ikke er dig der bestemmer omdrejningerne af motoren.....
Så skal du justere din tænding, der ER altså nemmest at gøre det efter mærker.... det er simpelthen idiotsikkert..... og tager ca. 30 sekunder.
Når det så er klaret, er jeg sikker på at du kan skille motoren ad for dels at udskifte/renovere din krumtap, da det sikkert var den der larmede inden du gik igang.... og så skal du være mere omhyggelig med at bruge flydende pakning når du samler motoren igen, ser ud som om at det er helt ren gearolie der løber ned af bagsiden af den.
Og bare af ren nysgerrighed, hvilke dele har du skiftet da motoren var adskilt??
Vedhæftede filer
Haynes side 102 [1280x768].jpg
Haynes side 102 [1280x768].jpg (240.14 KiB) Vist 12823 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af Dewil »

Og så har du her en meget minutiøs gennemgang af hvordan en FS1-motor bliver renoveret/samlet: viewtopic.php?f=6&t=4676&hilit=krumtap#p47099
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af jamiefle »

jeg skiftede fjedere ud på gearskiftarmen(ellerhvad det hedder) fjederen der var i motoren låg bare i bunden af blokken. og sat de rigtige skiver på kickstartertanhjulet(tror jeg)
jeg har helt glemt hvad alt heder..


men ligenu har jeg ikke råd til at skifte alle de dele der skaal skiftes ud. så indtil videre må jeg vente med at tage motoren af igen.


jeg vil gerne bruge min forkølelse som undskyldning til at jeg er snottet.


men tak for svaret :)
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af jamiefle »

det var den guide jeg brugte til at starte med :)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af Dewil »

Ja, det er et meget fint stykke arbejde Niels har lavet der.
Men hvad mangler du så at gøre nu?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af jamiefle »

skifte krumtap, skifte til rigtige pakninger, koblingssnegl, sæde, lakkere tanken ordentligt, skifte dæk, få den synet,cylinder og stempel tror jeg, ledningsnet, baglygte, skifte en slags ringe i koblingen tror jeg.. der er slør mellem koblingspladerne og tandhjulet.. og nogle flere ting som jeg ikke kan huske lige nu :)

har du nogle flere forslag udover mine til en god renovering?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af Dewil »

Ikke lige nu, men lav en tråd når du går igang, godt med billeder, så skal der nok blive kommenteret på det..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af jamiefle »

will do !
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af Dewil »

Glemte helt at svare dig på hvad det er for en fætter der sidder ved siden af din karburator. Der er en oliepumpe til autolube, altså selvblander-system af benzin og 2 taks olie. Den skal naturligvis styres af et gaskabel, på autolube har du et gaskabel som går fra dit gashåndtag til en splitterboks hvorfra der går to kabler, et til spjældet i karburatoren og et der går til autolube-pumpen. Når du så giver gas, aktiveres begge dele af gashåndtaget og blandingen foregår løbende. Dette emne har iøvrig været berørt nogle gange i løbet af i år, så hvis su søger på "autolube" dukker der helt sikkert noget brugbar info op.
Men så længe pumpen ikke er tilsluttet og justeret ind skal du forsætte med at blande selv.
Vedhæftede filer
Haynes side 98 [1280x768].jpg
Haynes side 98 [1280x768].jpg (197.17 KiB) Vist 12767 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af Dewil »

Og den sorte plastic dims med gevind og ledninger til er din stoplyskontalt. Den skal sidde i et lille vinkel-beslag som sidder på motorbolten nærmest påfyldnings målepinden til gearkassen.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af jamiefle »

det var godt at du sagde det med stoplyskontakten, jeg skal syne den snart. tak!

nåh ja, jeg aner ikke hvorhenne og hvordan jeg kan finde hvor motoren får falsk luft fra. hjælp?
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af jamiefle »

hmm.. jeg kan heller ikke finde hvor stoplyskontakten skal være.. må jeg bede om et billede? :whew
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af Thorsen »

Stoplyskontakten er den plade der sidder i bagsvingeren med den sorte arm på : http://scootergalleri.dk/uploads_xl_wm/ ... 1_15:39:39
Falsk luft er ved indsugningspladen hvor du monterer karburatoren :)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af Macel »

Hvis man kigger omkring 1:10-1:15 i videoen ser man karburatoren tæt på, og jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes ikke at jeg kan se der er et gasspjæld i karburatoren? :whew
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af jamiefle »

hehe jeg er virkelig ked af det, men jeg er ikke sikker på hvad et gasspjæld er :whew


og jeg kan stadigvæk ikke heeelt se hvor stoplyskontakten skal sidde.. og hvordan den virker for den sag.



tak på forhånd, Jamie
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af jamiefle »

okay hvis gasspjældet er den der bliver lyftet når man drejer i gassen så kan jeg bekræfte at den er der :)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af 12V »

Kunne også lyde som for meget luft.

Hvad sker der hvis du sætter sideplade på, og hvad med brug af choker?
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Når der nu snakkes om falsk luft indtag,,, så lure det mig om du har sat O ringen på bagsiden af rotor huset som drejeventilen køre inde i ( den vil æde motorolien hvis den ikke er der ) og på studsen karburatoren er spændt fast på inden du satte motorskjoldet på igen så at den lukker tæt der,,, og på det billede du lavede en rød ring om hullet skal der også være en O ring inden motorskjoldet sættes på,,, og den skal også være blændet af ,,, når du køre uden at oliepumpen er tilkoblet den studs,,,,

det er 10412200 og 10412300 og 10411900 det er de O ringe jeg spørger til om du har monteret dem og er de korrekt monteret,,,,,
Vedhæftede filer
104xxxxx[1].gif
104xxxxx[1].gif (35.87 KiB) Vist 12611 gange
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hej, jeg har startproblemer.. hjælp søges! (Video)

Indlæg af Dewil »

Placering af stoplyskontakt (ikke den i bagsvinger)
Vedhæftede filer
Haynes side 18 [1024x768].jpg
Haynes side 18 [1024x768].jpg (89.78 KiB) Vist 12611 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"