bagbramser

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
soren517
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 07:59
Kontakt:

bagbramser

Indlæg af soren517 »

HJÆLP!!!!
fredag: fik skiftet venste lejer på yamaha'en efter det var smadret til ukendelighed (spørg ikk hvorfor) fik den samlet og lige justeret bagbramsen. her er alt som det skal være....
TROEDE JEG!!!!!!!!!!!
lørdag: skal køre en lille tur og ved første kryds på turen skal holde for rødt. selvfølgelig.... og bramser, der sker ingen ting indtil pedalen er helt i bund. der kommer et brag der siger spar to. og på reflex, ned med benene og håndbramsen i bund. kigger lidt på den og ser at baghjulet er skævt og kædestrammeren i den ene side er lige til skrot. får den kørt hjem med ca. 15-20 km/t
søndag:kigger lidt på den sammen med farmand og naboen (begge meget erfarne knallert kører, fra knallertens guldalder) og de fandt ud af at bagbramsen blokkere hjulet men kun hvis hjulet drejer den ene vej (dvs. fremad) men bramser helt normalt hvis hjulet kører baglæns.

SERIØST DET ER DEPRIMERENDE. er der nogle der ved noget om det her, da jeg ikke har pengene til at tage den ned til byens knallert "ekspert"
knallerter er til for at høvle scootere ned på bundlinjen hvor de hører hjemme
Brugeravatar
ib kaas
Junior knallert
Indlæg: 78
Tilmeldt: lør 14. aug 2010 15:23
Kontakt:

Re: bagbramser

Indlæg af ib kaas »

Har du husket at montere armen der sidder mellem bremsepladen og bagsvingeren??

Det er pos. nr. 35 på dette link.
http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... -77-78-51/


hilsen Ib
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: bagbramser

Indlæg af Kai »

Har i haft hjulet af og se om en af bremsebakkerne er flækket / belægningen røget af eller en af de små fjedre er sprunget.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: bagbramser

Indlæg af FS1originalen »

Jeg har set noget lignende på en 2 gears engang, men dog knapt så drastisk som du beskriver her...
Det var selve bremsetromlen (bagnavet) der var revnet! Her drejede hjulet også fint den ene vej, men "bed fast" den anden vej..
Det smadrede hjulleje får mig også til at tænke på et manglende afstandsrør mellem de 2 lejer i bagnavet! Var det der???

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
soren517
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 07:59
Kontakt:

Re: bagbramser

Indlæg af soren517 »

ja vi havde hele hjulet af og så på bramserne. og der så ikke ud til at være noget.
men min far sagde noget om at der var en lille "dims" der sidder mellem bramserne(dvs. den der udvider bramseklodserne så den bramser)
der måske var årsagen hvis den var slidt.
og det eneste der var revnet var en lille bitte revne på kanten af selve "skjoldet" til bramserne hvis man kan sige det sådan.

og så kan jeg faktisk ikke huske om den var der :) men det mener jeg nu at den var, men kan tjekke det i løbet af de næste par dage, da knallerten står nede ved min far.
knallerter er til for at høvle scootere ned på bundlinjen hvor de hører hjemme
Brugeravatar
soren517
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 07:59
Kontakt:

Re: bagbramser

Indlæg af soren517 »

dav igen.
har lige kigget på den i dag og så at den ene bramseklods er godt slidt og at vi skal have et helt nyt baghjul på da det er godt slidt når man kigger nærmere efter.
og det er stykke mellem lejerne mangler :(
knallerter er til for at høvle scootere ned på bundlinjen hvor de hører hjemme
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"