Start/køre problemer -> Læs før du poster

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf Poul-Erik A. » man 7. sep 2009 16:43

nielsfup skrev:Hej Stefan
Du skal være 100% sikker på den er tæt ved indsugnings pladen. Ellers får du den ikke igang.

Thansen plader kan være skæve .

og fylde for meget i godset, så den ikke kan spændes plan på... :?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf Tottenham » tirs 15. sep 2009 11:17

Hej alle jeg er lidt grøn , men jeg et et spørgsmål : hvis hullet i plejlstangen er ca 12 mm og jeg vil gøre den lovlig, kan så få en bøsning, eller skal motoren skilles af ?????
Johnny S. skrev:Hej Christian

Det plejer også at hjælpe mig :D det er fakstisk noget af det første man lære hvis man har motor lære i skolen og autolinien på tekniskskole ihvertfald da jeg gik der :D men idag handler motorlære nok mere om at reparer plastik og pille skiver ud :lol: :lol: :mrgreen: Har lige en lille tilføjelse til specielt Yamaha med membran indsugning der kan man faktisk høre om kompresionen er god nok da membranen giver et højt piv fra sig når den lukker op når den gør det er både kompresion og membran iorden :D

men rigtigt godt indlæg maaQ 8) :wink:
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf strynboen » tirs 15. sep 2009 15:27

hnmm du mener vel i indsugenings pladen,,kør ned til smeden og få drejet en lille bøsning,,som presses ind i studsen,,så er den kørende,,du skal bare pille pladen af ved kaburatoren
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf stefan » fre 18. sep 2009 20:28

hej jeg har lige skiftet min indsugningsplade til en med 6,5 mm åbning og dyse #110 før kørte jeg med fjernet plub og dyse #130 nu vil den slet ikke starte jeg har prøvet at holde for kaburatoren og jeg har skruet luftskruen helt ind og så en og en halv omgang ud igen men den vil sku ikke :'( håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak


mvh stefan
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)

Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf bonde søren » fre 18. sep 2009 21:04

hmm gnistre den ? skyder den engang i mellem ligesom om den er ligeved at komme (sagde hun ogs igår) ej prøv at skub den igang i første gear... det plejer at hjælpe
fuskeren

Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf lund » fre 18. sep 2009 21:13

Poul-Erik A. skrev:
nielsfup skrev:Hej Stefan
Du skal være 100% sikker på den er tæt ved indsugnings pladen. Ellers får du den ikke igang.

Thansen plader kan være skæve .

og fylde for meget i godset, så den ikke kan spændes plan på... :?



Min var en smule skæv, eller hva i kalder det :D ? den var hvertfald ikke plan så har planslebet den? men er det noget som kommer til at betyde noget hvis den er en smule tyndere?

Mvh jens
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf strynboen » lør 19. sep 2009 10:02

nej det er ok,,bare at skruerne kan spænde uden at gå i bund
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf stefan » man 28. sep 2009 17:12

jeg ved ikke om pladen er skæv men indsugningspladen og jeg ved heller ikke om det er thansens, men indsugningspladen er spændt med unbraco
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)

Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf stefan » man 28. sep 2009 17:13

jeg har fået af vide at hvis der kommer benzin ud ved kaburatoren der hvor man kan holde for den.. så er det fordi at svømmeren hænger.....
men jeg ved ikke hvordan sådan en svømmer kan hænge......
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)

Brugeravatar
William Brændstrup
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 16:40

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf William Brændstrup » man 28. sep 2009 20:33

Hvad kan der være galt når den godt kan starte, men sætter ud ved høje omdrejninger og efter 2-3 min. går den død og så kan du ikke starte den. Kan du hjælpe mig?

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf FS1originalen » man 28. sep 2009 22:37

William Brændstrup skrev:Hvad kan der være galt når den godt kan starte, men sætter ud ved høje omdrejninger og efter 2-3 min. går den død og så kan du ikke starte den. Kan du hjælpe mig?


Hej og velkommen...

Med det du beskriver villle jeg starte med at skifte kondensatoren ( og kig så lige platinerne efter når du er der inde). En anden mulighed er at dit tændrør kan være defekt.
For at være helt sikker på at det er tændingsanlægget der driller kan du prøve at rette elektroden helt ud på et tændrør og - når den er gået død - prøve at sætte det i hætten og lægge det på cylinderen. Er tændingen ok skal du uden problemer få den til at slå gnist over dette tændrør når du træder på kickstarteren.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
William Brændstrup
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 16:40

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf William Brændstrup » tirs 29. sep 2009 15:38

Tak for det. Den gnister fint inden den er gået død, har dog ikke tjekket efter den er gået død, så det prøver jeg lige engang :wink:
Tak for hjælpen!

Brugeravatar
William Brændstrup
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 16:40

Tak for hjælpen

Indlægaf William Brændstrup » tirs 15. dec 2009 18:45

Købte nogle thansen platinner og kondensator, indstilte dem til 0,35 og så kørte den! :lol: I 2 uger :cry:
Men nu den galt igen... Først mistænkte jeg platinnerne fra thansen, så jeg købte nogle originale platinner og kodensator... ingen forskel :oops: har fået dem til at åbne lidt mere og lidt mindre men syntes det går bedst ved 0,35-0,4
jeg kan nemt få den igang og holde den i live med lidt gas, men efter lidt tid går den ud? Bare lige pludseligt! Der er en fin blå-lilla gnist, selv efter den er gået død (man kan også sagtens starte den efter den er død nu)

Jeg har skiftet kabu fra lovlig til 16 (dog til en hvor der har været hul i men det er blevet fikset med flydende glasfiber og lader til at holde tæt :mrgreen: )
Jeg har skiftet cylender og stempel
Jeg har renset membran
Jeg har indstillt platinner og købt nye
Jeg har købt ny kondensator ogs'

Jeg har døjet med den i noget tid, det var bare lige stoltheden det var galt med! :oops:
Nå jeg ber jer! HJÆLP :wink:

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2110
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf claus olieklud » tirs 15. dec 2009 19:34

hej... er du sikker på at den får ordenligt benzin ? det lyder lidt som om der er et problem med benzin tilførelsen... måske stoppet i benzinhane eller kaburator skal renses. hvis du har en alm. 10mm kaburator kan du jo prøve at sætte den på og se om den kan køre... hilsen claus olieklud...

Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf bonde søren » tirs 15. dec 2009 21:01

ja det lyder til at den bruger hvad der er i bundkaret også går den ud også tager det noget tid før det er fyldt op igen tjek benzinhanen?
fuskeren

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf FS1originalen » tirs 15. dec 2009 21:06

Prøv at skrue svømmerhuset af og luk op for benzinhanen. Se om benzinen kommer løbende ud af nåleventilen. Det kan nemt være benzinhanen, men jeg har så sent som idag fjernet en ordentlig "bussemand" fra en nåleventil :cry:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
William Brændstrup
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 16:40

Tak for hjælpen

Indlægaf William Brændstrup » ons 16. dec 2009 16:07

Det prøver jeg lige :lol: Syntes bare ikke det gjorde nogen foreskel da jeg gik fra lovlig til 16mm kabu. Men det kan da nemt være benzin hane :roll: Ved ikke, er nybegynder
Men tændrøret er nu ellers meget vådt efter at ha trædt i kickstarteren.

Tak for det : :wink:

Brugeravatar
William Brændstrup
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 16:40

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf William Brændstrup » søn 31. jan 2010 18:58

FS1originalen skrev:Prøv at skrue svømmerhuset af og luk op for benzinhanen. Se om benzinen kommer løbende ud af nåleventilen. Det kan nemt være benzinhanen, men jeg har så sent som idag fjernet en ordentlig "bussemand" fra en nåleventil :cry:

Erik

Er gjort og benzin foser ud. :)

Brugeravatar
William Brændstrup
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 16:40

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf William Brændstrup » tors 11. feb 2010 16:18

Jeg syntes ikke rigtig og kunne få den igang her efter jeg havde rensen membran (samme dag som jeg skrev tidligre indlæg)
Men jeg ved ikke om det er kulden eller mig der har lavet lort i den med membranen. Der er jo næsten en halv meter sne endnu!
Hvordan er det nu du tjekker om den slutter tæt? Er det ikke at holde den op med lyset og så se om der kan komme lys igennem? :|

Brugeravatar
William Brændstrup
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 16:40

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

Indlægaf William Brændstrup » tors 25. feb 2010 14:09

Okay, min membran holder tæt så det er ikke der problemet ligger.
Tror jeg har fundet fejlen. Jeg syntes ikke jeg kan få indsugningspladen til at slutte tæt. Det er som om gevindet ikke passer ved en af skruerne. Hvad kan jeg gøre ved gevindet? :roll:
Forresten lader ikke til at være kulden, for jeg har lige flyttet den til opvarmet værksted! Det er lige lidt rar'ere :lol:


Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster