5 gears blok 4 gears gear kasse

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
YAM FS1

5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af YAM FS1 »

Hej efter rigtig lang tid søning,og et lille martonsløb,fandt jeg denne motor en 4 gear det var kun de 3 gear der virket,den har nok ikke været ude at køre de første 25 år,så rigtig god stand,men som man kan se på billedet er det en 5 gear nummer blok,så er mit spørgsmål,er det en nål i en høstak at finde en 5 gear kassen,eller kan man lukke hullet,og ligeledes er der nogle der kan give et bud år på blok,der mangler vist nogle tal,men det ser org ud
Senest rettet af YAM FS1 man 22. aug 2011 21:03, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af Tottenham »

YAM FS1 skrev:Hej efter rigtig lang tid søning,og et lille martonsløb,fandt jeg denne motor en 4 gear det var kun de 3 gear der virket,den har nok ikke været ude at køre de første 25 år,men som man kan se på billedet er det en 5 gear nummer blok,så er mit spørgsmål,er det en nål i en høstak at finde en 5 gear kassen,eller kan man lukke hullet,og ligeledes er der nogle der kan give et bud år på blok,der mangler vist nogle tal,men det det ser org ud
Tror sgu, det er en sjældenhed du har fundet :what2
Der er nok nogen herinde, der er lidt misundelig, og hvis ja ? så hører du fra dem
mv totte :hihi
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YAM FS1

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af YAM FS1 »

Hej er ikke specalist i 5 gears blok,da jeg ikke har stor tilgang til resevedele,men mit spørgsmål er stadigvæk,hvad der ville kunne lade sig gøre
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af Tottenham »

YAM FS1 skrev:Hej er ikke specalist i 5 gears blok,da jeg ikke har stor tilgang til resevedele,men mit spørgsmål er stadigvæk,hvad der ville kunne lade sig gøre
Info kommer , bare vent , til imorgen :teeth2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Thoms

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af Thoms »

Uha, den er sjov den der. Det vil være synd at lukke hullet til frigears stoppet for at lave den om til 4 gear. 5 trins gearkasser er sjædne omend de stadig dukker op i Holland og Belgien. Du skal regne med mellem 300 og 450 euro for en komplet gearkasse som er i orden.
YAM FS1

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Thomas

det er nok rigtigt,det ville være synd ar begynde at svejse,men der er så lige det med 5 gear kassen,hvad med årgang,der er jo riller i nummert,det gamle nummer er det ikke blank
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af strynboen »

du får lige drejet en lille prop..som tætner med en o ring... så køre den fint som 4 gear.men mon ikke du kan sælge den..eller bytte dig til noget godt..det er hot stuff...du har fundet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
YAM FS1

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af YAM FS1 »

Hej hvordan for man lige stoppet afmonteret,den sidder i vejen for 4 gears tromlen,her uden af beskade blok og stop,er det skruget ned i blokken eller hvorledes,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af Dewil »

Hvis jeg må sige min mening, så synes jeg det vil være fjollet at forsøge at montere 4-trins gearkasse i den blok, når der nu er en der har brugt kræfter på at konvertere til de 5???? Hvis du med sikkerhed ved at du aldrig vil købe dig en 5-trins, så ville jeg sælge blokken (den er jo penge værd) og blot købe mig en anden blok..... Men hvis er i tvivl, så ville jeg da ligge den til side, det tager den da ingen skade af... :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af patrick j. »

konvertere til 5 gear?? tror du ikk at denne blok er til 5 gear fra fabrikken pga. stelnummeret?
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
YAM FS1

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af YAM FS1 »

Hej ok ja nu er det sådan at jeg har haft svært ved at finde en blok,for sige det meget svært,for at finde noget der ikke er ødelagt og voldtaget,det vil sige at jeg ikke bare kan gå i værkstedet og udvælge mig en blok,derfor skal den selvfølig ud og køre igen,så man kan få glæde af den,og ikke bare ligge på en hylde og samele støv,en 5 gers kasse koster rund regnet en 4000 kr,men prøver lige igen,hvordan fjerner skånsomt stoppet uden af ødelægge blokken
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af Nabo Jan »

YAM FS1 skrev:Hej ok ja nu er det sådan at jeg har haft svært ved at finde en blok,for sige det meget svært,for at finde noget der ikke er ødelagt og voldtaget,det vil sige at jeg ikke bare kan gå i værkstedet og udvælge mig en blok,derfor skal den selvfølig ud og køre igen,så man kan få glæde af den,og ikke bare ligge på en hylde og samele støv,en 5 gers kasse koster rund regnet en 4000 kr,men prøver lige igen,hvordan fjerner skånsomt stoppet uden af ødelægge blokken
Jeg havde ingen problemer da jeg kørte 4 gears i en 5 gears blok!
Havde ikke kugle og fjeder i styret, så det burde du også kunne.

//Nabo Jan.
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af Jensmc »

Jo du havde, Jan!
Husker du ikke, at styrebøsset forhindrer tromlen i at dreje? Den skal skubbes en anelse op.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af Nabo Jan »

Jensmc skrev:Jo du havde, Jan!
Husker du ikke, at styrebøsset forhindrer tromlen i at dreje? Den skal skubbes en anelse op.
Nope...husker jeg ikke :crying

//Nabo Jan
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af nielsfup »

:D :D :D
Jeg kan bekræfte at 4G tromlen støder på 5G bøsningen.
Og en meget fin 5G blok. Den er der sikkert mange der vil bytte med.
Jeg har desværre kun en 2G blok der er som ny :( :(
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
YAM FS1

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af YAM FS1 »

Jensmc skrev:Jo du havde, Jan!
Husker du ikke, at styrebøsset forhindrer tromlen i at dreje? Den skal skubbes en anelse op.
Hej er stoppet skruget ned i et gevind i blok,for den forhindre tromlen i at køre det stykke,lidt mærkligt at der har været monteret en 4 gear kasse,men det må havde været derfor at det kun var 3 gear der funket,er der ikke nogle at 5 gears folket der kan give et bud på det med stoppet
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af nielsfup »

Hej
Stoppet er presset i. Jeg vil tro de har kølet bøsningen i nitrogen og derefter monteret det.
Og så sidder det fast..
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
YAM FS1

Re: 5 gears blok 4 gears gear kasse

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Niels

Tak for svaret,der er lige redigeret lidt med billedet,hele min ind indbak var fyldt,dog ikke omkring spørgmålet,lidt kedlig tendens,men ok

God chat til alle
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"