bremsekaliber - glidere?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

bremsekaliber - glidere?

Indlæg af Thomas P. »

Hej gutter :-)

Ved den forreste glider sidder der en gummibøsning i holderen til bremsekaliberen.
Hvor let skal glideren kunne gå i denne bøsning, når man trykker glideren i holderen.. Altså inden den monteres i kaliberen.. Bare for at prøve glideren i..
Skal den gå så stramt at man ikke kan trykke den i med fingrene, eller skal den kunne trykkes i med fingrene? Og der er fedt så glideren :-)
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: bremsekaliber - glidere?

Indlæg af Guess who »

Hej Thomas

Det har jeg i dugfrisk erindring. Har lige renoveret en kaliber for en anden. Der satte jeg ny gummibøsning og pindbolt i. Smurte med lidt fedt og pressede den let i med fingerene. Hvis gummibøsningen er defekt skaber den modstand, samt hvis der er grater på pindbolten.

Da det hele var samlet kunne den glider perfekt frem og tilbage UDEN den var for løs. Det må den nemlig ikke være, for så kommer der en klonklyd når den er monteret og man bremser.

Husk jeg stadig har et nav til dig??

Mvh
Benny
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: bremsekaliber - glidere?

Indlæg af Thomas P. »

Hej benny.

Det er bare super. Jamen så må den hellere få 2 nye pindbolte og en ny bøsning. Den skal alligevel have nye o-ringe og stempel skiftet. Så kan jeg også hente nav sammen med de andre dele hos dig :-)
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: bremsekaliber - glidere?

Indlæg af Guess who »

Ok, det finder vi ud af.

Mvh
Benny
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"