Vil ikke gå i tomgang

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Ranz
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 5. mar 2011 16:46
Kontakt:

Vil ikke gå i tomgang

Indlæg af Ranz »

Efter at have skiftet indsugningsplade fra 16mm til lovlig 6.5mm, går min fs1 først alt for højt i tomgang, og går derefter ned til den dør ud. Jeg har skruet indsugningspladen på med flydende pakning, for at gøre den helt tæt. Kan det være, at jeg har skruet en af skruerne for langt ind og måske lavet en lille mikro revne i motorblokken, eller kan det være membranen? Knallerten fejler ellers ingen ting. Den kører utrolig godt, og giver fint gas.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Vil ikke gå i tomgang

Indlæg af claus olieklud »

hej... det lyder som en utæthed eller en defekt/fejljusteret kaburator... hvis du skruer luftskruen indad burde den blive bedre, men hvis du har en utæthed ved kaburator/plade/membran kan du ikke justere den ordenligt ind... normalt skal luftskruen være ca 1 1/2 omgang fra bund... hilsen claus olieklud...
Ranz
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 5. mar 2011 16:46
Kontakt:

Re: Vil ikke gå i tomgang

Indlæg af Ranz »

Karburatoren er helt ny, og jeg havde lidt problemer med at få gaskabel i. Kan det mon være være noget i gasspjældet der ikke sidder som det skal, så den spænder et sted? NB: Jeg har justeret blandingsskruen 1 1/2 ud.
Ranz
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 5. mar 2011 16:46
Kontakt:

Re: Vil ikke gå i tomgang

Indlæg af Ranz »

Jeg har fundet fejlen. Det var pinden til tomgangsskruen, som går ned og griber fat i gasspjældet der var skæv. Derfor kunne gasspjældet kun "synke" langsomt tilbage. Jeg havde heldigvis en anden, og nu virker det fint.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Vil ikke gå i tomgang

Indlæg af nielsfup »

Det var godt.
Det har jeg også prøvet.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"