Membranventil

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
klaus
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør 21. maj 2011 23:02
Kontakt:

Membranventil

Indlæg af klaus »

Hej FS1 forum

Jeg er i tvivl om hvordan en membran skal være i perfekt stand. Jeg er næsten sikker på at min FS1 får for meget benzin fordi membranen ikke er optimal. Der er et lille hak i den ene side a membranpladen og den buer lidt på midten. Hvis jeg hælder noget væske i den løber det forholdsvist hurtigt ud.

Har købt en membran hos thansen som også buer lidt på midten så man kunne skimte lidt luft igennem.

Skal den bue lidt på midten eller skal den slutte fuldstændigt tæt?

Mvh Klaus
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Membranventil

Indlæg af patrick j. »

Den skal være total plan. Det er et kendt problem fra thansen. Man skal kunne ikke kunne suge i membranen. Og når du puster i den skal den helst lyde som en syg and;) så er den ofte i orden
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
klaus
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør 21. maj 2011 23:02
Kontakt:

Re: Membranventil

Indlæg af klaus »

Okay tak for svaret! :)

Syntes også det var mærkeligt fordi der var en gummi pakning under membranpladen så måtte den da skulle slutte tæt.

Har også byttet membranen, må se om jeg kan anskaffe mig en der ikke er defekt fra køb, haha.

Mvh
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Membranventil

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Klaus.

Netop omkring membranen er de trods alt så ærlige hos Thansen, at de skriver "ingen garanti" og den er såmænd også lige til "pengene tilbage" igen... :(n)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"