Stempel sidder fast:S

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Stempel sidder fast:S

Indlæg af patrick j. »

jeg makker lidt med en gammel ICM, med den specielle chopper agtige forgaffel, topstykke og cylinder sidder sammen, men stemplet sidder fast, jeg har sprøjtet wd40 ned igennem hullet til tændrøret men det løsner sig ikke, jeg tør ikke banke ret hårdt ned for jeg kan jo ikke få ret stor "pikkejavert" ned igennem hullet, uhh det lød frækt:S men hva kan jeg ellers prøve? det vil betyde meget for mig at få den lavet da det er en jeg laver for en ældre mand, og knallerten er hans afdøde brors som havde den fra ny, den har lagt i en skrotdynge i mange år da mit blik faldt på den:)
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Stempel sidder fast:S

Indlæg af Dewil »

Varme er vel altid fint?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Elkjaer
Junior knallert
Indlæg: 82
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 21:26
Kontakt:

Re: Stempel sidder fast:S

Indlæg af Elkjaer »

du kan vel skrue topstykket af , så har du dejlig meget plads :)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Stempel sidder fast:S

Indlæg af 12V »

Rygter siger cola skulle æde den fri?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Stempel sidder fast:S

Indlæg af Kai »

Det er jo ikke så let når cylinder og topstykke er støbt ud i et.

Hvis stemplet sidder fast et stykke oppe i øverste del af cylinderen så udstødningsporten er lukket, så kan man med lidt held løsne det lidt
ved at fylde cylinderen helt op med rustløsner og så pumpe det et stykke ud med en fedtsprøjte (der skal lige laves en adapter fra tændrørshul til smørenippel) indtil stemplet er nedenunder udstødningsporten. Der er bare en hage.. man trykker lige så meget på cylindervæggen som på stemplet, og den "kan" sprænge/revne hvis man er uheldig

Hvis det sidder fast et stykke nede så udstødningsport og skyllekanaler er åbnet, så er det straks værre... men jeg har haft held med at løsne stempler ved at proppe udst. flancen og indsugning til, og fylde cylinder og krumtaphus op med olie (til automatgearkasse og servostyring) med 1/3 acetone i. Det er tyndt og har en sjælden evne til at krybe ind overalt. Så lader du den stå et par dage og prøver at rokke lidt med en nøgle på krumtappen/svinghjulet.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Stempel sidder fast:S

Indlæg af patrick j. »

Elkjaer skrev:du kan vel skrue topstykket af , så har du dejlig meget plads :)
Som jeg har skrevet så er top og cylinder i et stykke, så nej det kan jeg ikke
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Elkjaer
Junior knallert
Indlæg: 82
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 21:26
Kontakt:

Re: Stempel sidder fast:S

Indlæg af Elkjaer »

Jeg undskylder det havde jeg godt nok overset :)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"