et lille problem med trækkraft ved varm motor
et lille problem med trækkraft ved varm motor
Hey.
Jeg har et lille problem med min yamaha
Den køre rimelig godt i de tre første gear, men så snart jeg skifter op i fjerde "dør" den.
den køre cirka 60km/t på toppen i 3gear, skifter jeg så op i fjerde gear, kan den ikke trække overhovedet, den falder ned til 50kmt. Og kommer der den mindste bakke eller lign kommer den ned på 35 og bliver der hvis i forstår hehe?
jeg bliver jo nødt til at give mindre gas når den falder ned til de 50kmt, ellers får den jo for meget benzin, men hvis jeg giver fuld gas, kommer der en dyb lyd fra udstødningen. Og den mister endnu mere kraft
Når den er kold, kan jeg få den op på 80-85kmt i fjerde gear, men så snart den bliver varm mister den sindsygt træfkraft. Hvis jeg skal sætte i gang i første og den er varm, skal den virkelig have omdrejninger før den kan trække sig selv igang.
Mni opsætning er
43mm cylinderkit fra protuna som er, portet og fræset ud i skyllekanaler, (10½hk tun med alu cylinder fra protuna)
13tands tandhjul foran, std bagpå
16mm mikuni karburator med 150 dyse i
plump i indsugningsplade er taget
5,3" skråskåret udstødning
og jeg ved at den opsætning burde kunne trække den gearing.
Jeg har prøvet med en 160dyse, men den begyndte derimod bare at firtakte på toppen. også selvom den var kold
Nogle der ved hvad det kan være?
Vh Nicklas
Jeg har et lille problem med min yamaha
Den køre rimelig godt i de tre første gear, men så snart jeg skifter op i fjerde "dør" den.
den køre cirka 60km/t på toppen i 3gear, skifter jeg så op i fjerde gear, kan den ikke trække overhovedet, den falder ned til 50kmt. Og kommer der den mindste bakke eller lign kommer den ned på 35 og bliver der hvis i forstår hehe?
jeg bliver jo nødt til at give mindre gas når den falder ned til de 50kmt, ellers får den jo for meget benzin, men hvis jeg giver fuld gas, kommer der en dyb lyd fra udstødningen. Og den mister endnu mere kraft
Når den er kold, kan jeg få den op på 80-85kmt i fjerde gear, men så snart den bliver varm mister den sindsygt træfkraft. Hvis jeg skal sætte i gang i første og den er varm, skal den virkelig have omdrejninger før den kan trække sig selv igang.
Mni opsætning er
43mm cylinderkit fra protuna som er, portet og fræset ud i skyllekanaler, (10½hk tun med alu cylinder fra protuna)
13tands tandhjul foran, std bagpå
16mm mikuni karburator med 150 dyse i
plump i indsugningsplade er taget
5,3" skråskåret udstødning
og jeg ved at den opsætning burde kunne trække den gearing.
Jeg har prøvet med en 160dyse, men den begyndte derimod bare at firtakte på toppen. også selvom den var kold
Nogle der ved hvad det kan være?
Vh Nicklas
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: et lille problem med trækkraft ved varm motor
Jeg tror du skal prøve med en mindre dyse i stedet.nicklastl skrev:Hey.
Jeg har et lille problem med min yamaha
Den køre rimelig godt i de tre første gear, men så snart jeg skifter op i fjerde "dør" den.
den køre cirka 60km/t på toppen i 3gear, skifter jeg så op i fjerde gear, kan den ikke trække overhovedet, den falder ned til 50kmt. Og kommer der den mindste bakke eller lign kommer den ned på 35 og bliver der hvis i forstår hehe?
jeg bliver jo nødt til at give mindre gas når den falder ned til de 50kmt, ellers får den jo for meget benzin, men hvis jeg giver fuld gas, kommer der en dyb lyd fra udstødningen. Og den mister endnu mere kraft
Når den er kold, kan jeg få den op på 80-85kmt i fjerde gear, men så snart den bliver varm mister den sindsygt træfkraft. Hvis jeg skal sætte i gang i første og den er varm, skal den virkelig have omdrejninger før den kan trække sig selv igang.
Mni opsætning er
43mm cylinderkit fra protuna som er, portet og fræset ud i skyllekanaler, (10½hk tun med alu cylinder fra protuna)
13tands tandhjul foran, std bagpå
16mm mikuni karburator med 150 dyse i
plump i indsugningsplade er taget
5,3" skråskåret udstødning
og jeg ved at den opsætning burde kunne trække den gearing.
Jeg har prøvet med en 160dyse, men den begyndte derimod bare at firtakte på toppen. også selvom den var kold
Nogle der ved hvad det kan være?
Vh Nicklas
Re: et lille problem med trækkraft ved varm motor
Det giver bare ingen mening i mit hovede. Da jeg kørte med et lovligt cylinder kit, men stadig med sammegearing, karburator, indsugnings plade osv der kørte den perfekt. Nu hvor den har fået det større kit på burde den jo skulle have en større dyse?
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: et lille problem med trækkraft ved varm motor
Åbenbart ikke, jeg tror den får for fed blanding, men prøv dig frem så skal du nok finde ud af det.
Re: et lille problem med trækkraft ved varm motor
Ja jeg er af samme opfattelse som Macel
Prøv at trække chokeren op når problemet opstår .
Trækker den bedre skal den nok dyses op. men liver det værre skal de en mindre dyse til.
Prøv at trække chokeren op når problemet opstår .
Trækker den bedre skal den nok dyses op. men liver det værre skal de en mindre dyse til.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: et lille problem med trækkraft ved varm motor
Så vil jeg prøve en mindre dysenielsfup skrev:Ja jeg er af samme opfattelse som Macel
Prøv at trække chokeren op når problemet opstår .
Trækker den bedre skal den nok dyses op. men liver det værre skal de en mindre dyse til.
Det bliver ikke bedre når jeg trækker i chokeren. Kan derimod ikke mærke forskel
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: et lille problem med trækkraft ved varm motor
Ja så tror jeg du skal prøve med en mindre dyse.
Og husk at man ikke altid kan stole på Hansen dyser.
Og husk at man ikke altid kan stole på Hansen dyser.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: et lille problem med trækkraft ved varm motor
De er købt hos Benny. Så de være til at stole pånielsfup skrev:Ja så tror jeg du skal prøve med en mindre dyse.
Og husk at man ikke altid kan stole på Hansen dyser.
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Re: et lille problem med trækkraft ved varm motor
Det er desværre ikke et ualmindeligt problem med Protunas alu cylindere. Tolerancer er helt i skoven. Når de er varmet godt op så mister de kompression fordi de ikke længere er runde i boringen.nicklastl skrev:
Når den er kold, kan jeg få den op på 80-85kmt i fjerde gear, men så snart den bliver varm mister den sindsygt træfkraft. Hvis jeg skal sætte i gang i første og den er varm, skal den virkelig have omdrejninger før den kan trække sig selv igang.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: et lille problem med trækkraft ved varm motor
Ja det viste jeg så ikke ..
Så er det nok der problemet skal findes.
ØV
Så er det nok der problemet skal findes.
ØV
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: et lille problem med trækkraft ved varm motor
Det vidste jeg heller ikkeKai skrev:Det er desværre ikke et ualmindeligt problem med Protunas alu cylindere. Tolerancer er helt i skoven. Når de er varmet godt op så mister de kompression fordi de ikke længere er runde i boringen.nicklastl skrev:
Når den er kold, kan jeg få den op på 80-85kmt i fjerde gear, men så snart den bliver varm mister den sindsygt træfkraft. Hvis jeg skal sætte i gang i første og den er varm, skal den virkelig have omdrejninger før den kan trække sig selv igang.
øv bøv. Men prøver med lidt mindre dyser stadig hehe
det er bare surt fordi jeg lige har købt 160-180-200dyser som jeg så ikke kan bruge alligevel
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: et lille problem med trækkraft ved varm motor
hej... jeg ville svare precis det samme som kai... hilsen claus olieklud