Afhjælpning af at FS1 drukner sig selv i tomgang

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Afhjælpning af at FS1 drukner sig selv i tomgang

Indlæg af thomsen »

Jeg ved ikke om det var været oppe før, men jeg har før læst herinde at Yamahaen har det med at drukne i tomgang og derfor 4-takte voldsomt de første 5-10 meter efter man f.eks har holdt for rødt. Lige det problem har (eller havde) jeg også og har faktisk været nødt til at brænde den ren (læs: fuld øre i frigear) for at den ikke 4-taktede når jeg satte igang efter længere tids tomgang.

Da jeg i forvejen har sænket nålen helt (i hak 1) og luftskruen er forholdsvist langt ude, kunne jeg ikke rigtig hente noget der. Dog så jeg herinde et sted (igen :mrgreen: ) at der fandtes to forskellige slags nåleventiler ( https://www.dropbox.com/gallery/3180562 ... r?h=c394b2 ) en lang og en kort. I min sad den korte hvilket må betyde at bundkarret er fyldt rimelig meget. Jeg fandt i stedet en lang som jeg monterede og bum, pludselig fløj den jo afsted som en raket selv efter længere tid med tomgang :(y)

Dog skal det siges at den er helt lovlig, og at jeg på en ulovlig har erfaret at det modsatte er tilfældet, altså at en kort nåleventil er bedre end den lange.

Oh well, bare en lille erfaring herfra :teeth2
Mvh Mads Thomsen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Afhjælpning af at FS1 drukner sig selv i tomgang

Indlæg af Jensmc »

Er det 16mm eller 10mm karb? Og pladen ? Hvis lovlig er en hoved dyse på 110-120 fint. Så skulle det kunne lade sig gøre. Prøv at holde en finger for hullet i venstre sid af karburatoren. Hvis den så snøfte meget, er tomgangssystemet nok i orden.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"