Starter ikke - for meget benzin

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
klaus
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør 21. maj 2011 23:02
Kontakt:

Starter ikke - for meget benzin

Indlæg af klaus »

Hej FS1 forum

Jeg kørte med en 10mm Mokini karburator og 6,5mm indsugningsplade og der kørte den godt op i gearene, men da jeg så trak koblingen løb den meget højt op i omdrejninger hvorefter jeg plejede at slukke den. Den druknede også tit ved lave omdrejninger hvorefter jeg var nød til at løbe den igang.

Jeg er næsten sikker på at det er fordi den får for meget benzin.

Nu har jeg sat en original 16mm karburator og 16mm indsugning på som den slet ikke vil starte med, den kan ikke løbes igang eller noget.

Jeg mistænker min membranplade da den er lidt medtaget... hvor meget skade må der være på den før det volder problemer? Eller kan det være noget helt andet? Man kan se lidt lys igennem den, og jeg har prøvet at hælde noget vand i den hvor det dryppede forholdsvist hurtigt ud...

Og hvis det er membranen, hvilken skal jeg så købe?

Håber i kan hjælpe! :-)

Mvh Klaus
YAM FS1

Re: Starter ikke - for meget benzin

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Klaus

Når jeg har problemer med eventuelt startproblemer,så er der ikke andet en at prøve sig frem,det med de høje omdreninger,tror jeg er din tomgang pinden der er skruget for højt op,det kan også skyldes,når den drukner at spjellet står kraftigt åbent,max skruget helt op,eller et kabel der påvirker tomgangen,er holderen til indsuningens veberanen ok så skift kun bladne,og også parkningen,så det ikke er utæt mellem kapratorhuset og plade og brug den rigtige længde på skrugerne
Ellers er du velkommen til at skrive til mig med en pb med dit tlf nummer så ville jeg da gerne hjælpe dig,hvis du ikke finder løsningen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Starter ikke - for meget benzin

Indlæg af strynboen »

kan du ikke tage pladen af og rette..så den ligger helt fladt an mod fladen...ved ikke om man kan tage en taivansen..og bruge delene fra den..eller en anden type melbran fra en anden model..de kan vist ikke fåes mere de helt rigtige orginale
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Starter ikke - for meget benzin

Indlæg af claus olieklud »

hej... du kan sagtens købe et originalt yamaha membranblad... det har nr: 314-13613-01
prøv at spørge benny eller kør hen i dit lokale yamaha center og bestil varen...
hvis din membran er uoriginal ville jeg nok ikke ofre originale stumper på den, men istedet søge efter en 100% iorden brugt membran... hilsen claus olieklud...
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Starter ikke - for meget benzin

Indlæg af Nikolaj Y »

hvis du mangler en membran har jeg en original med alt nyt originale skruer osv. det er kun huset som er brugt :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
klaus
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør 21. maj 2011 23:02
Kontakt:

Re: Starter ikke - for meget benzin

Indlæg af klaus »

Hmm er ikke klar over om det er en original membran. Huset er sort i hvert fald.

Nikolaj Y hvor meget vil du evt. have for din membran? Og hvad koster det at få sendt med mindre du skal over grænsen på et tidspunkt?

Mvh
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Starter ikke - for meget benzin

Indlæg af Nikolaj Y »

jeg sender lige en pb..
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"