Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
kimmo
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 22. maj 2011 22:06
Kontakt:

Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af kimmo »

Hejsa, Jeg har lige renoveret hele motoren på min Yamaha FS 1, Alt er nyt , problemmet er at når jeg starter den , vil den ikke tage omdrejninger men kun køre i tomgang, efter ca 5 -8 min vil den godt tage omdrejninger , når jeg så kører på den er den utrolig langsom til at tage fart, Membranen + insugning + Komplet Tænding er helt nyt, Gasspjælet åbner som den skal når jeg giver gas, Kan det være tændingen som står forkert?

Håber nogle kan hjælpe mig :sad
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af dexta »

Er de nye stumper fra thansen ???? :?
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
kimmo
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 22. maj 2011 22:06
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af kimmo »

Ja
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af Tottenham »

dexta skrev:Er de nye stumper fra thansen ???? :?
Vi har nævnt det før , men er membran momteret på sidestykket, med umbrackoskruer, og hvis ja , så skift den til meget fladhovede skruer, da der ikke er plads til dem i blokken :what2
Det kan ses ved at din pakning er tilsølet i benzin og derved utæt
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
kimmo
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 22. maj 2011 22:06
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af kimmo »

Den er monteret med bolte passer til en 10 stjerne gaffelnøgle
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af Tottenham »

kimmo skrev:Den er monteret med bolte passer til en 10 stjerne gaffelnøgle
ER pakningen våd af benzin når du afmonterer sidestykket ???
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
kimmo
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 22. maj 2011 22:06
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af kimmo »

Nej
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Kimmo

Velkommen her på forum :D ,,,

inden vi nu forlader os på for mange gætterier om hvad der er galt,,, så skriv lige hvilken cylinder str. hvilken karburator str indsugningen om den er med eller uden plumpe dvs 6,5 eller 16 mm og hvis du ved hvilken dyse str du har i ,,, samt om din udstødning er lovlig eller en 5,3 eller hvad du nu har monteret,,, så er det meget nemre at give et kvalificeret bud på dit problem :D ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af Kai »

Hvis det er Thansen membraner så ud med dem og se om membranbladene allerede nu gaber 1-3mm. Størsteparten af dem de sælger er vind og skæve, og bladene er bestemt ikke lavet af fjederstål.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kimmo
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 22. maj 2011 22:06
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af kimmo »

Alt er 100 % lovlig , helt ny krumtap+ lejer, membran, insugningsplade 6,5 mm ,grafik stempel+cylinderØ40 mm
+ topstykke , kaburatoren er ikke ny men sidder med en 110 dyse , helt ny Tændspole +svinghjul/tænding, men når jeg cheker gnist ved tændrør er den lille blå, tændrør er nr B7HS, NGK
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hmmm ,,, prøv at justere din tænding,,, platinet skal begynde at åbne 1,8 mm før stemplet er i top og når stemplet er helt i top så skal det være max 0,35mm åben ,,, og du har givet din karburator en ordentlig rensning ikke ??? i det stigerør som dysen sidder i er der nogen små huller i siden af det,,, der skal du have stigerøret af for at rense dem,,, de skal være rene der er 4 stk,,,, og din luftskrue den skruer du helt ind også 1 1/4 omgang ud som grund indstilling og fin justere den med motoren igang uanset om det er i tomgang eller med fuldgas så skal den justeres så den tager max omdrejninger ,,, også lige en halv kærvbredde tilbage ( ind ),,,( man kan høre om motoren stiger eller falder i omdrejningerne når man skruer den ind eller ud ) så den ikke får en for mager blanding,,, det gør den også en smule mere vedholdne opad bakkerne,,, og være så obs på det ngk tændrør de har det med at svigte,,, og er det en hr hansen tændspole så vær obs på den også,,, det vil også gerne svigte ,,, specielt når de bliver lidt varme,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
kimmo
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 22. maj 2011 22:06
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af kimmo »

Det vil jeg lige prøve at gå igennem , og se om det kan hjælpe, Jeg er klar over at thansen er noget bras , Så er der nogle gode forhandler som sælger Reservedele Til Yamaha Fs1 ?
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

kimmo skrev:Det vil jeg lige prøve at gå igennem , og se om det kan hjælpe, Jeg er klar over at thansen er noget bras , Så er der nogle gode forhandler som sælger Reservedele Til Yamaha Fs1 ?
Jada,,, du befinder dig næsten lige midt i hans butik,,,, på forsiden ( boardindexs) af dette forum er der et direkte link til shoppen ,,,, øverst oppe,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
kimmo
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 22. maj 2011 22:06
Kontakt:

Re: Min Yamaha FS 1 vil ikke tage Omdrejninger

Indlæg af kimmo »

Jeg har nu skiftet membranen og kører med den gamle , Den starter første gang uden choker og tager omdrejninger , Nu kører den perfect ca 35-38 Km/h
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"