Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Mikkel-P
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 9. maj 2011 00:41
Kontakt:

Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Mikkel-P »

Hej alle sammen! :) Nu har min stakkels gamle Yamaha FS1 snart stået stille i tre år, og nu syntes jeg vist det er ved at være tid til en komplet renovering.
Da jeg er i mekanikerfaget til dagligt, er det ikke det med at skrue der er problemet. Jeg kan bare godt lide at være på forkant med det hele.
Så mit spørgsmål er, er der nogen der har en komplet liste over dele til renovering? - jeg ved selvfølgelig med lejer og pakdåser og hvad der nu er, men det er 100 gange lettere at bestille på forhånd, hvis der nu var en der lagde inde med en komplet liste?
Og så bor jeg ca 60 km. fra min øjesten, så jeg kan kun reparere på den over weekender. :(

Jeg beklager meget hvis der allerede er en tråd om dette her inde, men jeg er ny her inde, og syntes at jeg har ledt forummet rimelig godt igennem for lignende tråde. :)

Mvh. Mikkel.
Skal du frem i flokken, skal der stå Yamaha på blokken! ;)

Suzuki RMX tilsalg. (:
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Dewil »

Velkommen til Mikkel, du har set nielsfup´s minutiøse motor-guide? http://yamahafs1.dk/forum/viewforum.php?f=67

En komplet reservedelsliste er svær at lave fordi man aldrig ved hvor mange defekter hver elkelt fs1-motor byder på... :?

Men gør dig selv en tjeneste at køre en tur inden du adskiller, så kan du jo hurtigt høre, mærke og se hvilke umiddelbare fejl der må være.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Tottenham »

Dewil skrev:Velkommen til Mikkel, du har set nielsfup´s minutiøse motor-guide? http://yamahafs1.dk/forum/viewforum.php?f=67

En komplet reservedelsliste er svær at lave fordi man aldrig ved hvor mange defekter hver elkelt fs1-motor byder på... :?

Men gør dig selv en tjeneste at køre en tur inden du adskiller, så kan du jo hurtigt høre, mærke og se hvilke umiddelbare fejl der må være.
Jeps johannes. En god køretur først, hvis muligt.
Derefter skille ad , og checke alt. Dvs tandhjul , kobling ,aksler gevind osv. osv.
Udra dette laver man så sin bestillingsliste
Ville være træls hvis ikke det er 100 % når man får samlet
Er sikker på at Benny herinde, har alt du skal bruge :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Mikkel-P
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 9. maj 2011 00:41
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Mikkel-P »

Tak for svarene! :)
Den kan desværre ikke køre, jeg satte den i skuret for tre år siden da den en dag gik ud, og fik efterfølgende en Suzuki RMX. - på det tidspunkt betød den gamle Yamaha jo ikke så meget. Meget dumt!

Jeg har set guiden, og har da også haft den delvist adskilt flere gange, men jeg tænker mere på de mest vitale dele, dem man 100% skifter ved en motor renovering?

Mvh. Mikkel Jensen. :)
Skal du frem i flokken, skal der stå Yamaha på blokken! ;)

Suzuki RMX tilsalg. (:
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Nikolaj Y »

lejer, koblingsplader (hvis de er slidte), tjek krumtap, tjek cylinder og stempel for mærker ridser ol. det er det mest normale at skifte :D ellers tjek om der bor nogen i nærheden af dig og så evt. spørge om du kunne få lidt hjælp til et motortjek :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Mikkel-P
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 9. maj 2011 00:41
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Mikkel-P »

Nikolaj, det er noget i den stil. Jeg kan sagtens selv se hvad den fejler og det hele når jeg får det skilt ad, men det jeg søger er en specifik liste med lejer og størrelsen derpå, pakdåser, spændeskiver, pakninger, og så videre og så videre. :)
Skal du frem i flokken, skal der stå Yamaha på blokken! ;)

Suzuki RMX tilsalg. (:
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Nikolaj Y »

kig på yamahafs1 shoppen der er alt du mangler :D du udskifter jo bare det som er nødvendigt :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Morten - Webmaster »

en god idé er at downloade reservedelskataloget og kigge det igennem, det giver nok en idé om hvad der bliver brug for. Men ellers er Niels' guide nok også et godt sted at starte for at få tips til dele-listen.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
YAM FS1

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Mikkel
De meste brugte sliddele til renovering er 1.komplet lejesæt 1.komplet parkdåsesæt 1.tube flydne parkning 1.gearskifte arm med fjeder1.komplet købling sæt.1 1 kickstater aksel.1 gear aksel ved tandhjul.1 sæt sod parkning 1 nålelege ved krumtap/stempel.1 nyt stempel 1 cylender tum 178
det er hvad jeg mener der ikke tager skade af at blive brugt udskiftet,selvfølig skal dele der er i ok stand ikke skiftes
Mikkel-P
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 9. maj 2011 00:41
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Mikkel-P »

Morten, Niels's guide er perfekt, ned til mindste detalje! :D
Men, jeg mangler bare lige den liste hvor der står, hvilke dele han har udskiftet. Efter hvad jeg kan fornemme er han en garvet Yamaha-mand, så hvis man skifter det han nu har skiftet, så går det hvertfald ikke galt. Han har da sikkert også skiftet ting, andre ikke vil skifte, men det kan man jo vælge fra hvis man ikke finder det nødvendigt. :) - personligt kan jeg sagtens selv se hvad der skal skiftes så snart jeg får hevet motoren fra hinanden, men som sagt kan jeg bare godt lide at være på forkant med det. Altså, have de vigtigste dele.
- listen er ligeså meget for rådgivning til andre end mig selv, som aldrig har prøvet det før, og er ny inden for renovering.
Jeg kan ikke selv lave en sådan liste, da jeg endnu ikke har fået skilt motoren ad, derfor tænkte jeg at jer der nu har gjort det en, eller flere gange, måske hurtigt kunne skrive det ned i skifter når i renovere. En frit tilgængelig liste, man eventuelt kunne ligge sammen med Niels' guide.

Yam FS1: Lige præcis, så er den ved at være der! :)

Og endnu engang, alle sammen - Tak for svarene! :D
Skal du frem i flokken, skal der stå Yamaha på blokken! ;)

Suzuki RMX tilsalg. (:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Morten - Webmaster »

hvis du nu bare skiller den ad, så kommer du endnu mere på forkant..... :hihi man kan snakke så meget at tiden bare går frem for at komme igang... den tager nok ikke skade af at ligge et par dage adskilt mens delene kommer hjem :(y)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
YAM FS1

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Mikkel

som Dewil skriver, en komplet resevdelsleste er svær at lave fordi man aldrig ved hvor mange defekter hver enkelt fs1 motor buder på
Mikkel-P
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 9. maj 2011 00:41
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Mikkel-P »

Morten, jeg har også indtil fredag, til at snakke. ;)
Yam fs1, det ved jeg godt, men hvis folk nu skrev en liste over de ting de har skiftet, kan man jo selv vælge fra, eller ligge til. :)
Skal du frem i flokken, skal der stå Yamaha på blokken! ;)

Suzuki RMX tilsalg. (:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Mikkel-P skrev:Morten, jeg har også indtil fredag, til at snakke. ;)
Yam fs1, det ved jeg godt, men hvis folk nu skrev en liste over de ting de har skiftet, kan man jo selv vælge fra, eller ligge til. :)
Kom nu bare igang istedet for al den snak :teeth2 :thunge
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Tottenham »

Morten - Webmaster skrev:
Mikkel-P skrev:Morten, jeg har også indtil fredag, til at snakke. ;)
Yam fs1, det ved jeg godt, men hvis folk nu skrev en liste over de ting de har skiftet, kan man jo selv vælge fra, eller ligge til. :)
Kom nu bare igang istedet for al den snak :teeth2 :thunge
Jahhh den kunne jo nu være åbnet :shutup
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Mikkel-P
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 9. maj 2011 00:41
Kontakt:

Re: Komplet FS1 motor renovering - hvilke reservedele?

Indlæg af Mikkel-P »

Ja, men jeg har jo ikke motoren før fredag.. ;) ellers havde jeg skam også været i gang! :)
Skal du frem i flokken, skal der stå Yamaha på blokken! ;)

Suzuki RMX tilsalg. (:
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"