Kan ikke koble ind/ud

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Morten Lerche
Junior knallert
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 31. okt 2010 16:28
Kontakt:

Kan ikke koble ind/ud

Indlæg af Morten Lerche »

Hej alle!:D

Der er sket det tragiske at koblingen på min Yamaha FS1 '78 ikke virker.

Da jeg skulle køre hjem fra arbejde i sidste uge. Kunne jeg ikke starte den. Det viste sig at være fordi jeg ikke kunne bruge koblingen. Den virker ganske enkelt ikke - kan hverken koble ud eller ind. Selv når knallerten står stille kan jeg ikke sætte den i gear og bruge koblingen så den kan trille.
Jeg har prøvet at stramme koblingen og jeg har taget koblingsskjolet af - det ser helt fint ud.
Koblingspinden kan ikke trykkes ind men den ser helt uskadt ud.

HJÆÆÆÆLP :crying

håber i har nogen gode råd!?

- Tak
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: Kan ikke koble ind/ud

Indlæg af anden77 »

så er det nok inde i motoren den er gal, har du en kugle i mellem koblings trykpindene?
Morten Lerche
Junior knallert
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 31. okt 2010 16:28
Kontakt:

Re: Kan ikke koble ind/ud

Indlæg af Morten Lerche »

Det er jeg ikke klar over.
- Hvor skal den sidde henne?
Jeg 1500 km uden at haft problemer med koblingen, så jeg har overhovedet ikke pillet ved det?
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Kan ikke koble ind/ud

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

at du ikke kan trykke koblingspinden ind,,, uden skjoldet,,, er ikke unormalt ,,, de fjedre derinde er altså en del strammere end som så,,,, mit bud vil være at kontrolere sneglen,,, nelonen kan være revnet så du kun drejer metalstykket når koblingen trækkes med belastning,,, og så bliver den ikke skubbet indad,,,,

jeg forstår ikke helt det med at du ikke kan få den i frigear,,, lige rykke pedalen opad og så måske tørne baghjulet / trække den lidt,,, så tandhjulene kan gå i indgreb / fra hianden igen ,,, koblingen har ikke noget at gøre med at den ikke vil starte,,, det er bare helvedes bøvlet at jogge kickstarteren ned hvis den er i gear og lykkedes det at starte den i gear med kickstarteren mens den står på hjulene så recikere du at få en god løbetur,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Morten Lerche
Junior knallert
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 31. okt 2010 16:28
Kontakt:

Re: Kan ikke koble ind/ud

Indlæg af Morten Lerche »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hej

at du ikke kan trykke koblingspinden ind,,, uden skjoldet,,, er ikke unormalt ,,, de fjedre derinde er altså en del strammere end som så,,,, mit bud vil være at kontrolere sneglen,,, nelonen kan være revnet så du kun drejer metalstykket når koblingen trækkes ,,, og også bliver den ikke skubbet indad,,,,

jeg forstår ikke helt det med at du ikke kan få den i frigear,,, lige rykke pedalen opad og så måske tørne baghjulet / trække den lidt,,, så tandhjulene kan gå i indgreb / fra hianden igen ,,, koblingen har ikke noget at gøre med at den ikke vil starte,,, det er bare helvedes bøvlet at jogge kickstarteren ned hvis den er i gear og lykkedes det at starte den i gear med kickstarteren mens den står på hjulene så recikere du at få en god løbetur,,,
Sneglen bliver drejet/skubbet inad når koblingen trækkes??
- Det blev nævnt et kugle der skal sidde mellem koblingpindene - hvor er det helt præcist??

Gearne virker som de skal - problemet var bare at jeg, af gode grunde, ikke kunne ramme koblingspunktet.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Kan ikke koble ind/ud

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

HOV ,,,glemte lige at nogen af de billige koblingssnegle kan være ret hurtige til at blive slidt i snekken så de kan kamme over / flytte sig et hak i skjoldet også,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Kan ikke koble ind/ud

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Morten Lerche skrev:
Yamaha FS1 50SS skrev:Hej

at du ikke kan trykke koblingspinden ind,,, uden skjoldet,,, er ikke unormalt ,,, de fjedre derinde er altså en del strammere end som så,,,, mit bud vil være at kontrolere sneglen,,, nelonen kan være revnet så du kun drejer metalstykket når koblingen trækkes ,,, og også bliver den ikke skubbet indad,,,,

jeg forstår ikke helt det med at du ikke kan få den i frigear,,, lige rykke pedalen opad og så måske tørne baghjulet / trække den lidt,,, så tandhjulene kan gå i indgreb / fra hianden igen ,,, koblingen har ikke noget at gøre med at den ikke vil starte,,, det er bare helvedes bøvlet at jogge kickstarteren ned hvis den er i gear og lykkedes det at starte den i gear med kickstarteren mens den står på hjulene så recikere du at få en god løbetur,,,
Sneglen bliver drejet/skubbet inad når koblingen trækkes??
- Det blev nævnt et kugle der skal sidde mellem koblingpindene - hvor er det helt præcist??

Gearne virker som de skal - problemet var bare at jeg, af gode grunde, ikke kunne ramme koblingspunktet.
i enden af sneglen ind imod pinden sider der en kugle ,,, din juster skrue har du på ydersiden så kuglen så pinden,,, inden i motoren for enden af pinden endnu en kugle også en tryk stang som skubber på koblings trykplade,,, prøv evt at se Nielsfups guide om koblings renovering
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Kan ikke koble ind/ud

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kan ikke koble ind/ud

Indlæg af Dewil »

Hvis du ender med at skulle adskille din kobling er der i denne tråd opskriften på den perfekte kobling.... viewtopic.php?f=16&t=8196
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"