midre tuning..

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

midre tuning..

Indlæg af Nikolaj Y »

hej, lige et par spørgsmål:
- Nr. 1 nu har jeg fået min yamaha til at køre, men ville lige prøve med en 9 mm indsugningsplade.. den fik lidt mere optræk, men når den så skulle ned af bakke dødede den lidt, kørte faktisk en smule langsommere end før (dyse 110)... så jeg skiftede dysen til en 120 men med samme resultat... hvad vil i anbefale? :D ville det gøre nogen forskel med 115? eller?

- Nr. 2 når jeg når topfart ca. 35 ryster hele knallerten, min far foreslog så at jeg skulle sætte sådan nogle gummipropper ind mellem ripperne på cylinderen eller topstykket, som man gør på nogle motorcykler... vil det hjælpe? evt. bare en smule.. :D

på forhånd tak :wink:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: midre tuning..

Indlæg af FS1originalen »

Jeg tror nærmere du skal på dyse 125 eller måske 130 med 9 mm indsugningsport...

Kan rystelserne ikke skyldes at du pludselig har mange omdrejninger og en lav gearing??? Hvilket fortandhjul har du på? 11 eller 12 tands vil nok være passende til den ekstra ydeevne motoren har fået...

Hvis du har en lovlig F5B cylinder på så prøv at file udstødningsporten bare 1-1,5 mm OPAD så der bliver omkring 26mm fra top af cylinder til øverste kant af udstødningshullet... Ikke noget med at overdrive :thunge

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: midre tuning..

Indlæg af Nikolaj Y »

FS1originalen skrev:Jeg tror nærmere du skal på dyse 125 eller måske 130 med 9 mm indsugningsport...

Kan rystelserne ikke skyldes at du pludselig har mange omdrejninger og en lav gearing??? Hvilket fortandhjul har du på? 11 eller 12 tands vil nok være passende til den ekstra ydeevne motoren har fået...

Hvis du har en lovlig F5B cylinder på så prøv at file udstødningsporten bare 1-1,5 mm OPAD så der bliver omkring 26mm fra top af cylinder til øverste kant af udstødningshullet... Ikke noget med at overdrive :thunge

Erik
ok, kører med original 2 skyller så vil helst ikke file... :? ville sådan set bare prøve med lidt mere optræk... :lol: lige nu kører jeg med lovlig 9 tands, men den rystede også helt vildt før jeg satte den 9mm indsugningsplade på :?
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: midre tuning..

Indlæg af FS1originalen »

Ja, hvis du begynder at file i en 381 cylinder så kommer jeg og slår dig med en våd Søndagsberlinger :teeth2

Jeg vil nødig skrive det, men det er nok sandsynligt at din krumtap ikke er afbalanceret :oops: Synes du skal prøve med 11 tands først - det kunne være at "det holder den lidt nede i omdrejninger"...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: midre tuning..

Indlæg af Nikolaj Y »

FS1originalen skrev:Ja, hvis du begynder at file i en 381 cylinder så kommer jeg og slår dig med en våd Søndagsberlinger :teeth2

Jeg vil nødig skrive det, men det er nok sandsynligt at din krumtap ikke er afbalanceret :oops: Synes du skal prøve med 11 tands først - det kunne være at "det holder den lidt nede i omdrejninger"...

Erik
ok, det lyder som noget møj :(n) :crying ville i skille den ad eller :whew
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: midre tuning..

Indlæg af Jensmc »

Inden du piller hele lortet fra hinanden, så efterspænd alt på knallerten. Min rystede engang viodsomt og pludseligt. Det viste sig at være bagsvingeren, der ikke var spændt.
Men prøv at spænde efter. Det er det billigste.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: midre tuning..

Indlæg af Nikolaj Y »

ok, vil jeg lige prøve i morgen så :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: midre tuning..

Indlæg af Nikolaj Y »

tro det eller ej, men.. der er 0 rysteri! :mrgreen: :inbottle mange tak robert :D jeg var ved at blive trist bare ved tanken om at skulle til at skille motoren ad igen, igen :lol: jeg fik spændt alle bolte, boltene til motoren var lidt løse + bolten til bagsvingeren :hihi og så fik jeg sat de gummipropper mellem rillerne i topstykket, og nu funker det bare :(y) så mangler jeg bare en lidt større dyse :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"