Stadig problemer med optrækket

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Stadig problemer med optrækket

Indlæg af Nikolaj »

Hej Alle :D
Jeg har stadig problemer med optrækket på min yamaha.
I fri gear og 1 og 2 gear er der ingen ting galt men når jeg skifter til 3 gearet trækker den simpelthen ikke, men nogen gange efter jeg har kørt ca 500m i 3 gearet kommer bundtrækket og speedometer nålen går nemt fra 4000 omdrejninger til ca 8000 omdrejninger.
opsætning er 10mm mikuni kaburator, 5,3 udstødning, 9 tands foran 43 bag ved, 40mm cylinder, dyse 100.

Jeg har prøvet at indstille på nålen, tomgangsskruen og luftskruen men intet hjælper. Jeg har også prøvet nogen forskellige størrelser dyser, 150 som var for stor, 110 som var ok, og 100 den tror jeg er perfekt fordi nu er tændrøret og topstykket ikke sort længere nu er det nøddebrunt.
Jeg har også renset dyserøret godt igennem, og ved membranen har jeg ikke brugt braco skruer, så den burde ikke være utæt der.

Jeg har fået et forslag om at sætte en lovlig udstødning på istedet for 5,3 jeg kører med nu. Skal jeg prøve dette?

Stemplet og cylinder er helt nye, så de fejler intet.

Tak på forhånd :D
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: Stadig problemer med optrækket

Indlæg af anden77 »

Ja af med den 5,3 udstødning ,den dræber dit bundtræk da de andre dele er lovlige så på med det lovlige rør,eller ud med plumpen :teeth2
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stadig problemer med optrækket

Indlæg af Morten - Webmaster »

Nikolaj skrev:Jeg har fået et forslag om at sætte en lovlig udstødning på istedet for 5,3 jeg kører med nu. Skal jeg prøve dette?

Tak på forhånd :D
Det ville være klogt, det var derfor du blev foreslået det. :hihi
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Stadig problemer med optrækket

Indlæg af Nikolaj »

Okay gør det med det samme i morgen tidlig(: tak for hjælpen.
Skriver lige her i tråden hvad resultatet bliver.
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Stadig problemer med optrækket

Indlæg af Nikolaj »

Så er problemet opklaret, og det var selvfølgelig den irriterende 5,3 udstødning der skabte problemet, ligesom jeg havde fået at vide her i forum.

Nu har jeg fået pudset min originale udstødning op, og ude i enden står der er serienummer eller sådan noget Tum 178 381-14711
er der nogen som ved hvad dette betyder?

Men ellers går den bare som en drøm med den originale udstødning :D

Tak for hjælpen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"