Montering af simmeringe

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Montering af simmeringe

Indlæg af Allan M »

Nu vil jeg ikke ødelægge mere, så jeg spø'r hellere først dennegang :)

Hvordan monterer I simmeringene? Nogle går (forholdsvist) let i, men f.eks. venstre side krumtap vil ikke lige i.

Sætter i et rør ud over tappen og banker simmeringen i? Varme/fryse? Eller trykker I bare hårdere med fingrene, end jeg lige gør :wink:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Montering af simmeringe

Indlæg af strynboen »

plejer at smøre fedt på.og banke dem i med en passende top fra topnøglesættet,,eller en stump rør..det kan du også montere lejer med,,,men slå kun på inder,ringen på lejer,,aldrig yderringen.
kommer self and på om det er et hul du trykker lejet i eller på en aksel :roll:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Montering af simmeringe

Indlæg af Allan M »

Jeg smutter en tur i silvan og ser om de har noget passende rør.

Noget helt andet er: Hvorledes får man egentlig højre krumtaps-simmering ud af dens holder, når man en dag skal det?
Jeg husker et eller andet med, at den plejede at få lov at sidde i, dengang for længe siden.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Montering af simmeringe

Indlæg af Kai »

Allan M skrev:Jeg smutter en tur i silvan og ser om de har noget passende rør.

Noget helt andet er: Hvorledes får man egentlig højre krumtaps-simmering ud af dens holder, når man en dag skal det?
Jeg husker et eller andet med, at den plejede at få lov at sidde i, dengang for længe siden.
En god solid skruetrækker (flad )
Læg holderen/flangen på skruestikken, med den side der normalt vender mod krumtappen nedad. Hvis ikke det er alt for grove kæber der er i skruestikken, så kan du spænde den lidt fast på den lille krave der er på flangen. Sæt skruetrækkeren skrå ind mod simmeringen og knald den en med hammeren, og fortsæt på den måde rundt, så falder simmeringen ud til sidst.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Montering af simmeringe

Indlæg af Allan M »

En god solid skruetrækker (flad )
Læg holderen/flangen på skruestikken, med den side der normalt vender mod krumtappen nedad. Hvis ikke det er alt for grove kæber der er i skruestikken, så kan du spænde den lidt fast på den lille krave der er på flangen. Sæt skruetrækkeren skrå ind mod simmeringen og knald den en med hammeren, og fortsæt på den måde rundt, så falder simmeringen ud til sidst.[/quote]

Oho! Tak, det råd skal jeg nok få brug for på et tidspunkt :)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"