skidt og møg, bremsesystem!

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

skidt og møg, bremsesystem!

Indlæg af Ole Rasmussen »

Jeg er kommet til at få lavet mit bremsesysstem på min DX'er
Men jeg har fået låget af til væsken og der er skidt og møg i. Bremsen har ikke nogen fuktion, ( tidligere ejer har fortalt at den har sat sig fast.. han har løsnet noget så det ikke bruges mere)? er det skidt og møg som har ødelagt den og kan det redes, eller skal jeg have nyt ? og hvilke dele sætter sig snavs i, kan de renses så det bliver godt? Der står på låget at man skal rense låget før man åbner og sådan.. så jeg tænker at skidt virkelig kan skade?

Ja hvis vi går ud fra der er en gammel cykel og et vejtræ i systemet - er det så muligt at gøre noget her? : )

Det er mit projekt som jeg er ved at renovere fra tidligere ejer
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: skidt og møg, bremsesystem!

Indlæg af Allan M »

ALT kan reddes! Har set det umulige gjort her på sitet allerede :D Kan desværre ikke selv rådgive mht bremsesystem, men der kommer helt 100% sikkert en række gode råd!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: skidt og møg, bremsesystem!

Indlæg af strynboen »

du skal passe på bremsevædske er noget skrapt stads,som opløser alt maling.alle pakninger tåler ikke rensevædsker og bensin,så pas på
prøv at søge på bremser,der er skrevet meget :!: :!:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: skidt og møg, bremsesystem!

Indlæg af Ole Rasmussen »

okay.. det vil jeg gøre
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: skidt og møg, bremsesystem!

Indlæg af Ole Rasmussen »

er det muligt at tømme systemet for væske og skidt, og være sikker på der ikke er skidt i rør-kablerne?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: skidt og møg, bremsesystem!

Indlæg af nielsfup »

Hej Ole
Ja det er det.
Løsn den lille udluftnings skrue nede ved kaliberen ( husk at sætte en slange på evt. et stykke benzin slange) som puttes ned i et glas.
Så pumper du med bremse håndtaget og fylder efter med frisk bremse vædske og bliver ved til der kommer ren vædske ud af slangen.
Men det kan godt være det var en ide at skille bremse cylenderen ad for at skifte pakninger?
Og husk bremsevædske er noget skidt, opløser lak og alt muligt andet :evil: .
OG ALGRIG kam benzin eller olie ( WD40) på pakninger til bremse systemet. De bliver størrer og dur ikke mere.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"