Bremsesystem

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
hjalti
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 26. jan 2010 23:56
Kontakt:

Bremsesystem

Indlæg af hjalti »

Jeg er ved at renoveret en bremse cylinder og kaliber. Men kender ikke typen, syntes ikke at det er den som findes i thansen eller Yamahafs1. Hører dette system til yamahafs1?? Hvor kan der købes dele til det??
1. Skal man kunne dreje eller tage den del ut at bremsekaliber huset??
2. Denne pakning/o-ring var i stykker jeg har limet den med loctide 401 sekundlim set ser ut til at holde fint også efter at være monteret og brugt med bremseolie. Hvad syntes I og hvor kan jeg købe en ny skulle det være?
3. Hvad skal den her plade gøre?? Den lå løst i olie reservoiret da jeg åbnede det.

Hvordan skal disse system virke præcis?? Når jeg trykker på bremse håndtage 1 gang flytter stemplet i kaliberen sig ca. 2 mm og trækker sig tilbage når jeg slipper det igen. Er det meningen at bremsecylinderen suger vakuum i systemet da man slipper håndtaget og derved suger stemplet i kaliberen tilbage og flytter stemplet sig nok ut?? Da jeg skal pumpe olie ned i kaliberen er jeg nød til at åbne luftskruen hver gang jeg har trykket på bremse håndtaget.
Skal lige sige at jeg har ikke mulighed for at afprøve systemet på en knallert lige nu da jeg er ude og sejler :-)

MVH

Hjalti
Vedhæftede filer
bremsekaliber.jpg
bremsekaliber.jpg (167.28 KiB) Vist 2311 gange
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bremsesystem

Indlæg af strynboen »

hej det ligner det nye systen fra holland ..så du skal nok finde stumperne der..
systemet bevæger sig kun lige en milimeter,,alså stemplet i calibren,,bevæger sig kun lige,så bremse belægningen slipper..det er faktisk stempel pakningen som trækker det tilbage..når gummi pakningen retter sig...du kan trykke stemplet ud og skifte den tætning
ved ikke hvordan den dreje bøs i calibren er udformet..men hvis den kan drejes lidt er den fin..der er nok en gummi dæmper derinde
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bremsesystem

Indlæg af strynboen »

ps bremse vædske ødelægger alt lim..så du må købe et reno sæt til hoved cylenderen..pos 2....evt skal du skifte alle tætninger
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"