hjælp ønskes

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

hjælp ønskes

Indlæg af anden77 »

Nu skal i høre kører med standard 40mm cylinder ,10 mm mikuni,skrårør,12 tands tandhjul,lovlig plade med plumpering,helt ny tænding,

Men selvom jeg har en 140 dyse i fra Benny og nålen heltop i øverste hak,får den stadig for lidt benzin,kan det passe?

havde en 120 dyse i før men er alt alt for lidt skal give den chokker hele tiden,syntes jeg så bare er mærkeligt når en 110 er standard dyse,og med 140 dyse skal jeg stadig hjælpe den med chokkeren hvis den kommer for lang ned i omdrejninger.

Nogle der kan hjælpe lidt?
Og har tjekket alt andet masser af komp,membran virker fint og er helt tæt,gnister fint,og har også prøvet med et andet tændrør hjælper heller ikke.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: hjælp ønskes

Indlæg af FS1originalen »

Nej, det lyder ikke rigtigt.

Første tanke er falsk luft, men du nævner jo de fleste muligheder som allerede checket. Dog er der en oplagt mulighed mere, nemlig simmerringen på krumtapakslen bagved tændingsanlægget. Den sidder godt, varmt og uden oliekontakt og har en tendens til at blive sprød. Prøv at skifte den "bare på mistanken" - det kan gøres udefra med tændingen afmonteret.

Ellers kan du lige overveje følgende:
Kan cylinderen være portet (filet opad i udstødningshullet) så den tror den er en FS1 cylinder? Mener der skal være ca. 28 mm fra cylindertop til øverste kant af udstødningsporten.
Og så har jeg altså vistnok aldrig set en FS1 med lovlig plump og skråtskåret udstødning der gik godt! Udstødningen yder simpelthen ikke den modstand en lovlig motor har brug for!!!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: hjælp ønskes

Indlæg af anden77 »

Ja overvejede også at skifte den pakdåse dua jeg havde tændingen af den anden dag men syntes den så god ud,men vil nu skifte den alligevel ,og så skulle jeg måske sætte det lovlige rør på jeg har til at lige i min carport under en halv meter sne,og målte cylinderen inden jeg skifted den,kørte nemlig med en der var portet før,og den her er cirka 28-29 mm til toppen så burde heller ikke være det,men tak for hjælpen,skal nok komme med en opdateret rapport når jeg finder fejlen.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: hjælp ønskes

Indlæg af FS1originalen »

God ide at prøve med den rigtige udstødning. Så kan du altid eksperimentere med den anden igen når du ved det hele virker...

Og forresten: Jeg behøver vel ikke at nævne skruerne som membranhuset er skruet på indsugningspladen med :?: :?: :?:
Der er unbrakoskruer forbudt!!!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: hjælp ønskes

Indlæg af Stange »

Ville også mene at dit problem ligger i udstødningen. For har selv oplevet at jeg med en proma udstødning skulle op på ekstremt høje dyser, selvom jeg havde plumben i. Og det har højst sandsynligt noget med at halvdelen af benzinen bare pisser ud igennem udstødningen.
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: hjælp ønskes

Indlæg af Per »

Hej.

Jeg har været ude for det samme problem.
Jeg troede først det var den lille tomgangsdyse, der sidder i røret ved siden af strålerøret. Det kunne det have været, men det viste sig, at der er en kanal op til gasspjældet, og det var altså stoppet.
Da der kom hul igennem, var en 110 dyse perfekt :D

Mvh Per.
Mvh Per.
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: hjælp ønskes

Indlæg af roberthandvask »

FS1originalen skrev:God ide at prøve med den rigtige udstødning. Så kan du altid eksperimentere med den anden igen når du ved det hele virker...

Og forresten: Jeg behøver vel ikke at nævne skruerne som membranhuset er skruet på indsugningspladen med :?: :?: :?:
Der er unbrakoskruer forbudt!!!

Erik
hvorfor er de det?
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hjælp ønskes

Indlæg af Dewil »

Fordi at de ikke kan være der..... medmindre at man filer ca. 3mm af hovederne... :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"