transmissions aksel

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
steinardk
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 11. nov 2010 11:11
Kontakt:

transmissions aksel

Indlæg af steinardk »

Hejsa
Jeg er ved at hovedrenovere min yamaha 4 gearet.
Da jeg når til gennemgang af min transmissions aksel opdager jeg til stor forundring at denne ikke er magen til dem der kan købes. Den har ikke som de nye gevind ude ved monteringen til tandhjulet men derimod til en låsering.
Er der gennem tiden blevet ændret på udformningen af denne aksel eller er min en ( fusker model ).
Håber nogen kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Henrik
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af Jensmc »

Det KAN det være, men fra 1979 (undt. DK) har de altså låsering.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
steinardk
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 11. nov 2010 11:11
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af steinardk »

Ok min er fra 1979 så det man være noget der er skaffet fra udlandet så.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af Jensmc »

Den kan jo være ændret, men hvad er motornr. første 3 cifre?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
steinardk
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 11. nov 2010 11:11
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af steinardk »

på motoren står der 3F1 248020
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej, ja så er det vist en svensker motor, og derfor akselen kan være af den nye type
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
steinardk
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 11. nov 2010 11:11
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af steinardk »

Ja fandt selv efter en del søgning frem til det samme. Må se om jeg kan finde gear til den danske model senere.
Takker mange gange for hjælpen.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af strynboen »

den er så ikke typegodkendt i danmark...så spørg din forsikring..om det er ok ..inden du køre ...så er du helt på den sikre vej
der er delte meninger på forum..om man må køre på de udenlandske knallerter..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af Jensmc »

Hvis der står TUM 178, er der ingen problemer.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af jesmo71 »

Jensmc skrev:Hvis der står TUM 178, er der ingen problemer.
Nu snakker i om evt. Svensk model og jeg har flere gange kigget på knallerter og mortorcykler i udlandet og altid endt med at kun købt mortorcykler og importeret dem. Min nabo har anbefalet mig at lade være med knallerter og han er politi betjent da der er forskellige krav og de er tilpasset til de forskellige lande. Han siger de skal være dansk tybe godkendt da knallerter ikke er som motorcykler men er tilasset landenes krav og numrene skal derfor passe. Hvis ikke dette er iorden og jeg kommer ud for en ulykker vil jeg stå i problemer da køretøjet ikke er lovligt i dk.

Betyder TUM 178 at den er dansk type godkendt ?
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af Tottenham »

jesmo71 skrev:
Jensmc skrev:Hvis der står TUM 178, er der ingen problemer.
Nu snakker i om evt. Svensk model og jeg har flere gange kigget på knallerter og mortorcykler i udlandet og altid endt med at kun købt mortorcykler og importeret dem. Min nabo har anbefalet mig at lade være med knallerter og han er politi betjent da der er forskellige krav og de er tilpasset til de forskellige lande. Han siger de skal være dansk tybe godkendt da knallerter ikke er som motorcykler men er tilasset landenes krav og numrene skal derfor passe. Hvis ikke dette er iorden og jeg kommer ud for en ulykker vil jeg stå i problemer da køretøjet ikke er lovligt i dk.

Betyder TUM 178 at den er dansk type godkendt ?
En 4 gears , skal mener jeg skal hedde 381 som det første i stelnr, og ikke noget med at sætte 4 gears motor på en 2 gears stel . Mener ikke at det er ulovligt at sætten en 2 gears på et 4 gears stel ????? eller hvad :(y) mv laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af Dewil »

Emnet har været oppe adskillige gange, min egen holdning er at jeg IKKE gider og køre med andet end tum178 og 381. Min begrundelse er at de politifolk der er i funktion idag meget vel selv kan have haft et sådant køretøj (måske fra ny) så de ved udemærket godt hvordan det bør se ud. og jeg gider ikke og blive sendt forbi synshallen fordi der er tvivl. Men det er kun min egen holdning, man kan jo gøre som man lyster. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af Tottenham »

Dewil skrev:Emnet har været oppe adskillige gange, min egen holdning er at jeg IKKE gider og køre med andet end tum178 og 381. Min begrundelse er at de politifolk der er i funktion idag meget vel selv kan have haft et sådant køretøj (måske fra ny) så de ved udemærket godt hvordan det bør se ud. og jeg gider ikke og blive sendt forbi synshallen fordi der er tvivl. Men det er kun min egen holdning, man kan jo gøre som man lyster. :D
Enig !"! Har jævnligt 2 færdelsbetjenete i min indkørsel ( til kaffe og kage ) og de er på min alder ca. 62 ere så de ved udmærket godt hvordan en yamaha ser ud såååå mv laursemm :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: transmissions aksel

Indlæg af Dewil »

Just my point, var jeg i deres sko skulle det være mig en fornøjelse at brilliere med min viden.... :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"