"Buub" Karburator problem.. Stadig..

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

"Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Michael A »

Ja nu har jeg prøvet 3 forskellige karburatorer.
Min egen er vist kaput, så lånte nogen af Poul Eriks.
Nu har ham og mig så kigget på det der karburator værk hele dagen næsten og den vil bare ikke give bundgas mere.
Den siger sådan "buub" og dør så derefter. Men drejer du håndtaget stille, så kan den sagtens tage omdrejninger.. Så længe den er i frigear.
Vi har prøvet fra dyse 120 på en 10 mm til 140 på 10 mm.
Fra 140 til 200 på 2 forskellige karburatore, en original Mikuni og en Mokini.
Nogen der kan svaret på hvorfor den siger den der "buuub" og derefter dør?
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af martin p »

dårlig gnist... hvis den ikke kan brænde det ordentligt af så må den jo gå ud før eller senere
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Michael A »

Dårlig gnist? Du mener forkert indstilling af tænding?
Har haft en MC mekaniker til at indstille den, det kan dog godt være at det er blevet forskubbet, pga. da jeg rev svinghjul af igen, så kan den jo godt have ramt platiner da den gav sig?
Den kan jo også sagtens stå i tomgang og køre med halv gas.
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af strynboen »

når motoren ikke yder noget moment,plejer det at være tændingen som står MEGET sent,men kan den have slugt en stempelring,eller suge falsk luft,har prøver noget lignene på min honda,der var det tændingskablet som var brændt over inden i lederen,så der var gnistgab,inden i ledningen,det gav lignene symtomer,så prøv at hænge en anden tændspole udenpå.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Kai »

Membranblad der står pivåbent eller knækket ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Michael A »

Jeg tror ikke det er falsk luft, da jeg har haft hele motoren skilt ad og slebet ned på et stykke glas, den var utæt midt i motorblokken da jeg fik den :/
For sen tænding.. Hmm.. Måske, kan godt ske at jeg har ramt platinerne da jeg rev svinghjul af efter indstilling.
Er der en nem måde at indstille tænding på uden at have diverse special værktøj til rådighed?
Tror ikke det er membranbladet der står pivåbent, for den har da kørt fint indtil videre, dog uden bundgas, og der var heller ingen synlige tegn på at bladet stod forkert da jeg havde den af. Er der en eller anden maks indstilling på bladet?
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Michael A skrev:Jeg tror ikke det er falsk luft, da jeg har haft hele motoren skilt ad og slebet ned på et stykke glas, den var utæt midt i motorblokken da jeg fik den :/
For sen tænding.. Hmm.. Måske, kan godt ske at jeg har ramt platinerne da jeg rev svinghjul af efter indstilling.
Er der en nem måde at indstille tænding på uden at have diverse special værktøj til rådighed?
Tror ikke det er membranbladet der står pivåbent, for den har da kørt fint indtil videre, dog uden bundgas, og der var heller ingen synlige tegn på at bladet stod forkert da jeg havde den af. Er der en eller anden maks indstilling på bladet?
Hej

har du umbracoskruer til at holde dit membranhus på indersiden mod krumtappen så skift dem lige ud med nogen phillipskærv istedet for :) der er nemlig ikke plads til hovederne på umbracoskruerne derinde bagved indsugningspladen :wink: den fejl er en klasikker så for den en smule falsk luft den vej ind :?
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Michael A »

Hmm.. Kan godt tænkes jeg har det.. Kan det være skyld i alt postyret?
Hvad er en phillipskærv egentlig? :P
Senest rettet af Michael A fre 13. jun 2008 19:06, rettet i alt 1 gang.
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg mener at have en ny pakning til membran - jeg vil gerne checke det ? (og en 0,3 mm søgerblad)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Michael A »

Må du gerne Poul :D
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Poul-Erik A. »

Godt - du hører nærmere og i mellemtiden kan Johnny forklare hvad ....kærv er ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Michael A »

Tror det er en stjerneskrue?
"Den helt store fornyelse skete i 1936, da Henry F. Phillips opfandt en skrue, som siden har båret hans navn. Fra oven ser kærven ud som et enkelt schweizerkors."
Fandt det på internettet.
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Michael A skrev:Tror det er en stjerneskrue?
"Den helt store fornyelse skete i 1936, da Henry F. Phillips opfandt en skrue, som siden har båret hans navn. Fra oven ser kærven ud som et enkelt schweizerkors."
Fandt det på internettet.

Hej Michael

jøps lige præcis det er en stjerneskrue :D :wink: og hovedet på umbracoskruen er lige akkurat så høj at det ikke lukker tæt mellem indsugningspladen og motorhuset har selv bøvlet med det på et par FS1`r som jeg købte som ikke ville starte / tage gassen troede det var membranen og skiftede den men nul :x samme resultat :? og kom tilfældigt til at ligge indsugningspladen ind på plads og opdagede at den kunne vippe en smule :roll: to nye skruer i og de brummede lystigt igen :D men fik dem sgu billigt fordi de ikke ville køre ordentligt de 2 Yamahaer :mrgreen:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Michael A »

Den brummede fint før.
Men kiggede på det med de skrue, det var umbraco der var brugt, det er så skiftet nu. Stadig samme problem..
Kan det have noget at gøre med en tændspole der sidder lidt løst?
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Michael A skrev:Den brummede fint før.
Men kiggede på det med de skrue, det var umbraco der var brugt, det er så skiftet nu. Stadig samme problem..
Kan det have noget at gøre med en tændspole der sidder lidt løst?
Hej
Ja den skal have ordentligt stelforbindelse skrab lidt maling af inde i stelet ved den bolt du har stelforbindelsen sat på En af dem på tændspolen som kommer ud af stelet med sand papir :wink:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Michael A »

Har nu spændt spolen rigtig godt fast, men stadig samme problem.
Kan en svag gnist være årsag til problemet?
Det undrer mig lidt, at den sagtens kan tage bundgas uden problem med choker oppe, men når den er nede kan den ikke, er det normalt?
Undskyld for min uvidenhed :P
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Michael A »

Har nu prøvet at klippe ca. 5-10 mm af min tændrørsledning. Da jeg satte min hætte på igen og skruede den fast igen, så prøvede jeg at starte den. Den kørte faktisk mærkbart bedre nu?
Lidt underligt, men tror det er pga. at den har været slidt inde i kablet, så gnisten har mistet effekt der måske.
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af martin p »

det er ikke utænkeligt.. prøv og skift hele kablet og hætten hvis du har den mulighed...
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Michael A »

Har ikke mulighed for at skifte den lige nu, har intet nyt kabel :/
Men jeg tror det er iorden nu, vil lige dyse den 1 eller 2 ned, så den ender på en 160 eller 170.
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: "Buub" Karburator problem.. Stadig..

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej igen, jeg sidder lige og tænker på muligheden for at skrue luftskruen i bund, hvis det evt. kunne kompensere det "døde" punkt ?
P.S. Regnen trommer lystigt på taget i øjeblikket, så det lander på et tørt sted... :)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"