godt eller skidt?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
stef4905
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 9. sep 2010 18:40
Kontakt:

godt eller skidt?

Indlæg af stef4905 »

hej alle sammen har bare et hurtigt spørgsmål.

jeg er 15 år og har kigget efter en yamahafs1 4 gear's knallert og min far har set på en for mig. den har tilhørt en ung mand som har kørt på den som dreng. den har ståed i en lade, de sidste 7 til 10 år.
min far siger at den ikke ser dårlig ud men jeg ville heller lige spørge jer om den måske kan bruges. om den måske har nogle motor problemer efter de år den har stået det?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: godt eller skidt?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Har du ikke nogle billeder eller mere info ?

Iøvrigt super fornuftigt af dig at søge lidt på emnet inden du bestemmer dig.... det kunne mange lære af :bravo

Læs denne her igennem og i er godt hjulpet !

viewforum.php?f=65
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
stef4905
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 9. sep 2010 18:40
Kontakt:

Re: godt eller skidt?

Indlæg af stef4905 »

nej det har jeg desvære ikke.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: godt eller skidt?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Læs denne her igennem og i er godt hjulpet !

viewforum.php?f=65
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: godt eller skidt?

Indlæg af strynboen »

hej motoren tager ikke skade..yamaha plejer ikke at ruste fast i cylenderen..men du skal afgøre hvad du entelig vil...
er det bare for at køre..eller skal den gøres i stand...evt orginal efter dens årgang...der er mange ting som afgør om det er en god handel..prisen og knallertens tekniske stand skal også passe sammen..evt hvor meget vil du ofre på en evt istandsættelse....osv,,osv...men et billede er strengt nøvendigt,,,vi er allerede ved at revne ..så frem med billeder :what2 :what2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
stef4905
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 9. sep 2010 18:40
Kontakt:

Re: godt eller skidt?

Indlæg af stef4905 »

mange tak for hjælpen. i er bare får seje.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: godt eller skidt?

Indlæg af Morten - Webmaster »

stef4905 skrev:mange tak for hjælpen. i er bare får seje.
Selv tak, og velkommen her på forum iøvrigt :BALLOONS
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: godt eller skidt?

Indlæg af Dewil »

Ja, afsted og tage billeder, det kan lige nås inden sengetid. :lol: :lol: :lol:
Iøvrigt dejligt at forum får lejlighed til at hjælpe en kommende FS1 ejer igang for en gangs skyld. Jeg husker tydeligt min første gang..... bare jeg dog var blevet vejledt af en kyndig. Jeg formåede at bruge alt for mange penge på en 78´K1 som stod helt original, lige til at renovere, om til noget der slet ikke indfriede mine drømme. Malede alt muligt med spraydåse, det lignede bæfordi jeg ikke lavede grundarbejdet godt nok og blev alt for dyrt i forhold til at aflevere det til autolakereren og så bare kunne glæde sig over et perfekt udført stykke arbejde. Bare jeg havde haft forum. men dengang fandtes internettet slet ikke.... :shock:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: godt eller skidt?

Indlæg af Stange »

strynboen det med at cyllinderen ikke ruster sammen kommer an på om tændrøret har været ude i al den tid den har stået for da jeg købte min(jeg vidste det godt ved købet) var cyllinder-krumtap-lejer rustet fuldtkommen sammen.
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: godt eller skidt?

Indlæg af Dewil »

Jeg tror ikke at han turde at tage chancen.... det var en skam, kunne have blevet interesseant at følge renoveringen af den. :(
Men han kunne måske formidle et salg til en af forums brugere? :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"