Laursem - lidt svær at starte, men går som en drøm

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Laursem - lidt svær at starte, men går som en drøm

Indlæg af Tottenham »

Hej alle
Er der nogen der har en løsning på mit problem
Har en 76 dx , som er lidt svær at starte, men går som en drøm . Kan ikke gå tomgang og tit løber der sod ud af udstødning når den holder stille. Er kun gearet og med tunudstødning. Er det mon dysen der er for stor eller hva ???
mv laursem / nordjylland
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Laursem

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Laursem.

Mon ikke admin flytter dette spørgsmål til rette sted, men lad mig gi' et bud : Besværet tomgang kan skyldes en delvis tilstoppet tomgangsdyse og der er også en dyse til chockeren m.h.p. startbesværet.... Hvordan kan den gå som en drøm ellers : Tja, hvis du kan styre gassen i mellem - og høje omdr. , så er det nok hoveddysen, der leverer til "drømmen" :?
Sodet er velkendt især under småture.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Laursem

Indlæg af strynboen »

måske er den ved at tømme gearksssen for olie..ved at suge det ind i krumtaps huset..tjek olien..det giver tomgangs problemer og løbesod..når den er utæt i blokken
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Laursem - lidt svær at starte, men går som en drøm

Indlæg af FS1originalen »

Du skal rense karburatoren grundigt - gerne i en ultralydsrenser - så de små tomgangsdyser/ kanaler bliver rene, og så skal du smide tunudstødningen i den nærmeste sø.... Den har nemlig ikke det rette modtryk til en lovlig motor. Det viser sig især ved tomgang og (manglende) acceleration ved lave omdrejninger :!: :!:
Prøv med en lovlig udstødning - skidt med at den er hærget og rusten til forsøget. Du vil miste 2-3 km i tophastighed, men til gengæld vil den køre som "en fantastisk drøm" :P

Erik

Ps. Jeg tror faktisk også at den vil blive meget nemmere at slå igang med den rette udstødning...
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Laursem - lidt svær at starte, men går som en drøm

Indlæg af Tottenham »

FS1originalen skrev:Du skal rense karburatoren grundigt - gerne i en ultralydsrenser - så de små tomgangsdyser/ kanaler bliver rene, og så skal du smide tunudstødningen i den nærmeste sø.... Den har nemlig ikke det rette modtryk til en lovlig motor. Det viser sig især ved tomgang og (manglende) acceleration ved lave omdrejninger :!: :!:
Prøv med en lovlig udstødning - skidt med at den er hærget og rusten til forsøget. Du vil miste 2-3 km i tophastighed, men til gengæld vil den køre som "en fantastisk drøm" :P

Erik

Ps. Jeg tror faktisk også at den vil blive meget nemmere at slå igang med den rette udstødning...
Mange mange tak for svarene jeg prøver mig frem mv laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Laursem - lidt svær at starte, men går som en drøm

Indlæg af Tottenham »

laursem skrev:
FS1originalen skrev:Du skal rense karburatoren grundigt - gerne i en ultralydsrenser - så de små tomgangsdyser/ kanaler bliver rene, og så skal du smide tunudstødningen i den nærmeste sø.... Den har nemlig ikke det rette modtryk til en lovlig motor. Det viser sig især ved tomgang og (manglende) acceleration ved lave omdrejninger :!: :!:
Prøv med en lovlig udstødning - skidt med at den er hærget og rusten til forsøget. Du vil miste 2-3 km i tophastighed, men til gengæld vil den køre som "en fantastisk drøm" :P

Erik

Ps. Jeg tror faktisk også at den vil blive meget nemmere at slå igang med den rette udstødning...
Mange mange tak for svarene jeg prøver mig frem mv laursem
Har fundet problemet. Lille hul i blokken lavet af en for stor skrue , der holder membranen. Så ny motordel og den går nu hele tiden som en drøm mv laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Laursem - lidt svær at starte, men går som en drøm

Indlæg af Dewil »

Ikke noget der kan repareres? Jesper J er skrap til at reppe bla. blokke.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"