oliespild v kædehjul

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
maxibent
Junior knallert
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre 6. mar 2009 14:13
Kontakt:

oliespild v kædehjul

Indlæg af maxibent »

Når jeg er ude og køre kan jeg se min kæde+bagfælg bliver smurt lidt rigeligt !
Har prøvet at skifte simmerring+bøsning det var købt hos benny så det skulle
være o.k simmerringen er omhyggelig montret og bøsningen er vendt rigtigt,kæde
og tandhjul løber fint og er godt centret havde tænkt på at lave en særlig bøsning
der måske var ca ,0,5 mm bredere tænkte også lige på om der burde være et lukket
leje ved kædehjulet ? nogen der ved hvad det leje måler i bredde og højde ?
TAN722
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 08:14
Kontakt:

Re: oliespild v kædehjul

Indlæg af TAN722 »

Jeg har nøjagtig det samme problem.
Jeg har også skiftet simmerring og bøsning, men det har ikke hjulpet.
Hjælp os, please
INTET UFORSØGT
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: oliespild v kædehjul

Indlæg af Dewil »

Har godt set indlæg og tænkt lidt over det, det er jo et helt almindeligt problem. Kan tydeligt huske fra min knallerttid, at vennernes forældre altid sagde "nu holder I ikke og drypper?"
Vi er enige om at både pakdåse og flange er nye? Hvis de er det kan olien kun komme et sted fra og det er mellem flange og højgearsaksel.
Det er så her jeg har spekuleret på om man med fordel kunne montere flangen med lidt flydende pakning/locktite indvendigt, altså så man lukker tæt mellem flangen og højgearsakslen, de to ting bevæger sig jo ikke i forhold til hinanden.
Men jeg ved ikke om det går i praksis? Er der en der tør vove pelsen? Husk at det ikke bare må sjaskes ud over det hele.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: oliespild v kædehjul

Indlæg af nielsfup »

Dewil skrev: Det er så her jeg har spekuleret på om man med fordel kunne montere flangen med lidt flydende pakning/locktite indvendigt, altså så man lukker tæt mellem flangen og højgearsakslen, de to ting bevæger sig jo ikke i forhold til hinanden.
Men jeg ved ikke om det går i praksis? Er der en der tør vove pelsen? Husk at det ikke bare må sjaskes ud over det hele.

Det gør jeg altid og det virker.
Men husk at Thansen bøsninger er så rug at der går få uger før de er utætte igen
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: oliespild v kædehjul

Indlæg af Dewil »

Hvad bruger du? Tror måske at det skal være loctite (låsesnask) og ikke flydene pakning....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
TAN722
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 08:14
Kontakt:

Re: oliespild v kædehjul

Indlæg af TAN722 »

Man lærer heldigvis så længe man lever.
Jeg havde plan om, at skille min motor ad, for at undersøge hvorledes min gearkasse så ud, for at finde en løsning på mit oliespildsproblem.
Jeg tager motoren af, og tager den over til en kammerat, for at søge lidt hjælp.
Det første der bliver konstateret, er at flangen, der skal slutte tæt inde i simmerringen, vender forkert.
Idet der er en udfræsning i flangen, er det da naturligt, at svinderiet ikke er tæt.
Typisk begynderfejl. Jeg føler mig lidt som en novice, og jeg troede, at jeg vidste en del om vores fælles passion.
Nå, fremad på ny.
Jeg glæder mig til at få motoren monteret igen, og konstateret, om motoren er tæt. :D
INTET UFORSØGT
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: oliespild v kædehjul

Indlæg af Dewil »

Jeg har altid vendt den rigtigt og dog stadig haft spildet i større eller mindre udstrækning. Der er ingen tvivl om at jeg kommer noget snask på når jeg skal lave motor inden næste sæson. :)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"