Endelig et sted hvor man kan spørge om alt mht. til sin yamaha
Nu skal i høre;
Jeg er den stolte ejer af denne Yamaha 4-gears, man har pludselig fået problemer med 4 gear.
Der sker det at når jeg skifter fra 3. til 4. gears, er det som om at gearet "takker" over, og ikke kan få fat.
Jeg har ikke meget forstand på det hele endnu, da jeg stadig er i alderen hvor man må læse/lytte for at lære, kunne dog ikke finde en emne med samme problem.
Det er kun i 4. gear, og der kan enten intet være, eller også er det meget slemt.
- Nogen med noget mere erfaring end mig?
Der er masser gear olie på, og det er både når den er varm og kold. Der bliver selvfølgelig brugt kobling, og problemet opstod pludseligt.
Håber der er en der forstår hvad jeg mener, ellers så spørg endelig..
Som sagt er jeg i den unge alder og blot glad for en rigtig knallert!
- Så bær over med mig, da jeg ikke ved meget. Spørg endelig og jeg vil svare så godt jeg kan.
På forhånd tak!
Gear problem!
Gear problem!
Yamaha DX 1976 - Brilliant rød - 95% original
Yamaha K1 1976 - Brilliant rød - Hjemmelavet speciel, projekt vinter 2010.
Yamaha K1 1976 - Brilliant rød - Hjemmelavet speciel, projekt vinter 2010.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Gear problem!
Hej 9ko og velkommen til.
Jeg har prøvet noget lign. og du kan prøve at læse det sidste i min beretning for at sammenligne :
viewtopic.php?f=18&t=700
Jeg har prøvet noget lign. og du kan prøve at læse det sidste i min beretning for at sammenligne :
viewtopic.php?f=18&t=700
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Gear problem!
Jeg har nu haft motoren skilt ad, og fundet problemet. Fuldstændig som på dit billede, og præcis samme fejl! Jeg takker mange gangePoul-Erik A. skrev:Hej 9ko og velkommen til.
Jeg har prøvet noget lign. og du kan prøve at læse det sidste i min beretning for at sammenligne :
viewtopic.php?f=18&t=700
Yamaha DX 1976 - Brilliant rød - 95% original
Yamaha K1 1976 - Brilliant rød - Hjemmelavet speciel, projekt vinter 2010.
Yamaha K1 1976 - Brilliant rød - Hjemmelavet speciel, projekt vinter 2010.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Gear problem!
Åh - selv tak og mig en glæde at kunne hjælpe på vej - og i det hele taget (i min alder) at kunne huske problemet, som opstod en uge før træffet i maj 2009
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Gear problem!
Hehe, så snart man laver noget man interessere sig for, så husker man det vel også bedre .Poul-Erik A. skrev:Åh - selv tak og mig en glæde at kunne hjælpe på vej - og i det hele taget (i min alder) at kunne huske problemet, som opstod en uge før træffet i maj 2009
Yamaha DX 1976 - Brilliant rød - 95% original
Yamaha K1 1976 - Brilliant rød - Hjemmelavet speciel, projekt vinter 2010.
Yamaha K1 1976 - Brilliant rød - Hjemmelavet speciel, projekt vinter 2010.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Gear problem!
Det har du sikkert ret i. Havde den forresten nået at lave metalspåner ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Gear problem!
Nej overhovedet ikke.Poul-Erik A. skrev:Det har du sikkert ret i. Havde den forresten nået at lave metalspåner ?
Låseringen, eller hvad den hedder, havde blot flyttet sig ca. 1 cm. fra tandhjulet, så det netop lige kunne hoppe ud og ikke få fat.
Så fik låseringen skiftet og placeret godt i "hullet" igen, og nu køre den som smurt igen
Yamaha DX 1976 - Brilliant rød - 95% original
Yamaha K1 1976 - Brilliant rød - Hjemmelavet speciel, projekt vinter 2010.
Yamaha K1 1976 - Brilliant rød - Hjemmelavet speciel, projekt vinter 2010.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Gear problem!
...nærmest et skole-eksempel...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Gear problem!
Hehe jaPoul-Erik A. skrev:...nærmest et skole-eksempel...
Yamaha DX 1976 - Brilliant rød - 95% original
Yamaha K1 1976 - Brilliant rød - Hjemmelavet speciel, projekt vinter 2010.
Yamaha K1 1976 - Brilliant rød - Hjemmelavet speciel, projekt vinter 2010.