Montering af gearkasse

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
topzycho
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 5. jun 2010 10:50
Kontakt:

Montering af gearkasse

Indlæg af topzycho »

Jeg er igang med at renovere min gamle fs1 da den havde spist det ene krumtapsleje.

Jeg var så meget forsigt osv. Da jeg skilte blokken ad for nemlig at undgå at kikse noget med gearkassen. Jeg fik blokdele splittet ad og revet den øverste af (fra koblingssiden). Skulle så lige have en fast nøgle som havde langt sig under blok halvdelen og bum så lå gearkassen på bordet.

Mit spørgsmål er så hvordan den skal monteres igen. Skal de 2 aksler med alle gearhjulene først i? Eller skal skifte tromlen?

De 2 skifte arme røg også af. Men hvor høre de til? Ved der skal være en på hver aksel. Men hvilke. Håber nogen kan hjælpe med denne lidt pinlige situation :)

/ Trytter
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Montering af gearkasse

Indlæg af patrick j. »

jeg kan varmt anbefale nielsfups guide til samling af motor. Den kan findes her inde på forum
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Montering af gearkasse

Indlæg af nielsfup »

// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Montering af gearkasse

Indlæg af nielsfup »

Op med humøret. :D
Det er ikke så svært.
Ellers er du havnet det rigtige sted. Her er rigtig mange med stor erfaring. Og ikke mindst villige til at dele ud af den
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
topzycho
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 5. jun 2010 10:50
Kontakt:

Re: Montering af gearkasse

Indlæg af topzycho »

nielsfup skrev:Op med humøret. :D
Det er ikke så svært.
Ellers er du havnet det rigtige sted. Her er rigtig mange med stor erfaring. Og ikke mindst villige til at dele ud af den
Har godt kigget den guide. Jeg forstår det som at de 2 aksler skal på først. Så skifte tromlen. Og derefter skal det hele falde i hak. Hvor så tromlen er i frigear position og man tar de 2 skifte arme ud af blokken så de kan bevæge sig rimelig frit. De skal så falde i hak i skifte tromlen og derefter ned i blokken hvor de høre til.

Korekt forstået? :D
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Montering af gearkasse

Indlæg af nielsfup »

Yes
Lige præcis
Prøv at montere det stille og roligt, så tror jeg ikke du bliver i tvivle
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
topzycho
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 5. jun 2010 10:50
Kontakt:

Re: Montering af gearkasse

Indlæg af topzycho »

nielsfup skrev:Yes
Lige præcis
Prøv at montere det stille og roligt, så tror jeg ikke du bliver i tvivle
Siger mange tak for hjælpen. Der dukker nok flere spørgsmål op hen af vejen :P
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Montering af gearkasse

Indlæg af Dewil »

Når du nu bliver rigtig hardcore, samler man hele klumpen i hænderne og dropper det i blokken. Skal dog øves et par gange :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"