Startproblemer

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Carsten V
Stor knallert
Indlæg: 140
Tilmeldt: man 30. jun 2008 07:53
Kontakt:

Startproblemer

Indlæg af Carsten V »

Vi har renoveret motor med nye lejer og alt, nu kan vi ikke få liv i den igen.

Den får ikke benzin, vi har tjekket karburator og menbran, og nu er vi løbet tør for ideér.

Der er gnist på tændrør, og ligeledes på platiner, betyder det ødelagt kondensator eller hvad ?

De fortvivlede og snart opgivende og gråhårede
/ MvH Carsten V

Yamaha FS1 `76 med cromtank
Puch R 50 `66 SOLGT
BFC Stafette `54
Og ca. 5 stk yamaha i samlesæt bl.a `71, `73 og fra `76 og frem, så masser at gå igang med.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Startproblemer

Indlæg af Per »

Hej Carsten.

Hvis den ikke får benzin, så er der kun to muligheder...
Enten er benzintilførslen defekt, og dette kan være tilstoppet benzinhane (checkes ved at se, om benzinen kan løbe frit ud af hanen uden slange på), tilstoppet dyse(r) i karburator el., eller også er der en utæthed, der bevirker, at benzinen ikke kan suges ind i cylinderen. Jeg har før oplevet dette ved en utæthed mellem topstykke og toppakning.

Mvh Per.
Mvh Per.
Carsten V
Stor knallert
Indlæg: 140
Tilmeldt: man 30. jun 2008 07:53
Kontakt:

Re: Startproblemer

Indlæg af Carsten V »

Hej Per

Der er masser af kompression, selv når menbranen er af monteret, kan det ændre sig ved montering igen ?

Hvad med kondensator, hvilke symptomer er der der?
/ MvH Carsten V

Yamaha FS1 `76 med cromtank
Puch R 50 `66 SOLGT
BFC Stafette `54
Og ca. 5 stk yamaha i samlesæt bl.a `71, `73 og fra `76 og frem, så masser at gå igang med.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Startproblemer

Indlæg af strynboen »

hej defekt kondensator så gnister den mellem platinerne..har du provet at give den et sprøjt olie i tændrørs hullet,,det giver meget højere kompresion,,og sug...de gamle saab diesel motore havde faktisk en boring i topstykket,,,hvor man hældte olie i forbrændingskammeret,,,for at hæve kompresionen ved start
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"