HJÆLP!

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

HJÆLP!

Indlæg af krisravn »

Hejsa.

I dag da jeg var ude at køre, skete der noget meget underligt. jeg kørte med cirka 45 km/t ved cirka 7000 omdr. og så gik motoren bare ud som hvis man drejede nøglen. jeg prøvede at starte den med kickstarteren og ved at skubbe den igang, men uden held. Jeg har prøvet at starte den adskillige gange, men den vil ikke. Jeg har skiftet tændrøret og det gnister, den gider stadig ikke at starte. :( :( Jeg syntes ikke der er nogen usevanlige lyde fra motoren, så jeg kan ikke forstå hvad der er galt :cry:

Er der nogen der har et par forslag til hvad det er, eller hvad man kan gøre?

- På forhånd tak
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: HJÆLP!

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Kristian.

Med henvisning til guiden "Start/køreproblemer" er der 3 "hoved-forudsætninger", der kræves for at motoren virker : Benzin/luft, kompression og gnist. Gnisten har du allerede kontrolleret, så hvad med benzintilførslen - hvis kompressionen føles normal ?
Kører du med 9 tænder foran m.h.p. omdr. /fart ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: HJÆLP!

Indlæg af strynboen »

den overskrift er mangel fuld..du må gerne være lidt mere konkret..med dine overskrifter..så får du også meget mere hjælp
ps jeg er ikke den gamle sure mand i dag...selv om jeg lyder sådan... :lol: :lol: :D det er også mere generalt ment..til alle som skriver
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: HJÆLP!

Indlæg af krisravn »

Okay, men jeg kører med 11 tands, og kompressionen lyder også til at være der. Men benzin tilførslen, hvor kan den fejle? Jeg har tjekket hanen den "levere" benzin ind i karb. uden problemer??? :? :?

(ps. v/ fart og omdr. er et cirka)
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Re: HJÆLP!

Indlæg af Kvizzle »

Hvis tændrøret bliver vådt efter du har trådt et par gange på kickstarteren så får den benzin. Så prøv at tjek det. :D
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: HJÆLP!

Indlæg af krisravn »

Har lige været ude at prøve, jeg brugte kickstarteren 5-10 gange og tændrøret er tørt, så det er nok problemet. Men hvad skyldes det, som sagt der ikke noget i vejen med hanen.??
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: HJÆLP!

Indlæg af 12V »

Det kunne være et stykke skidt der har tilstoppet hoveddysen, eller svømmeren der har kantet sig fast i øverste position? Afmonter og rens.

Hvis det ikke hjælper, prøv med en finger i tændrørshullet og tryk kickstarteren ned. Du burde kunne mærke et kraftigt tryk, hvis den ikke har det kunne den måske have haft en lille varmesætter. Denne kan f.eks. fastklemme en stempelring, eller brænde et bette hul i stemplets top. Begge gør at knallerten ikke kan starte/køre og kan ske uden at man mærker at knallerten bremser eller giver et ryk.
Hvad farve har isolatoren/keramikken på det gamle tændrør du skiftede?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: HJÆLP!

Indlæg af nielsfup »

hej
Det kan være selve karburatoren. Prøv at rense den
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"