Afmontering af Primærtandhjul

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
jonas fs1
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 20. feb 2010 15:22
Kontakt:

Afmontering af Primærtandhjul

Indlæg af jonas fs1 »

Hej alle sammen :D
Jeg håber at i kan fortælle mig hvordan jeg får det lille Primærtandhjul af, ved krumtappen.
Jeg har løsnet møtrikken. Jeg har prøvet at slå en skruetrækker ned i siden, men den den løsner sig ikke.
hvordan får jeg den af?
Vedhæftede filer
11111.jpg
11111.jpg (62.98 KiB) Vist 3923 gange
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Afmontering af Primærtandhjul

Indlæg af hybber »

Hejsa!

Glem alt om at slå på noget som helst i en Yamaha motor, det kommer der sjældent noget godt ud af.

Du sætter bare en klud fast mellem de to tandhjul. Når du så drejer på møtrikken, for at få den af, vil kluden sætte sig fat imellem tandhjulene, og dermed låse dem. Så kan du løsne møtrikken på det lille tandhjul.

Lyder måske klunser agtigt, men den metode skulle være foreskrevet fra fabrikken.

Held og lykke.
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Afmontering af Primærtandhjul

Indlæg af nielsfup »

Hej Og velkommen til Jonas

Det bedste er at bruge en aftrækker.

Ellers kan du afmontere selve koblings hjulet først ( det store tand hjul). så er det nemmere at få det løst. Det sidder normalt ikke fast.

Har du ikke en aftrækker kan man hvis man er to bruge to skruetrækker ind bag hjulet trykke forsigtigt og slå med en blød hammer på akslen. MEN vær forsigtig og brug ikke vold
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
jonas fs1
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 20. feb 2010 15:22
Kontakt:

Re: Afmontering af Primærtandhjul

Indlæg af jonas fs1 »

jeg har løsnet møtrikken. og tandhjulet sidder godt fast, ikke lige til at tage af.
Men hvordan får man selve Primærtandhjul af?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Afmontering af Primærtandhjul

Indlæg af nielsfup »

Hej
Du piller bare de sidste to skruer ud der er ved koblings fjederen på billedet. Så kommer du ind til en center møtrik ligesom på det lille hjul
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Afmontering af Primærtandhjul

Indlæg af nielsfup »

Ellers se i denne

viewtopic.php?f=23&t=2966
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"