Inderrør vil ikke ud

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Søren T.
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 13. aug 2009 19:07
Kontakt:

Inderrør vil ikke ud

Indlæg af Søren T. »

Jeg har lige været ved at skille en forgaffel til en 78 K1 ad, og det gik også nemt, men jeg kunne ikke få højre (modsat bremsen) inderrør ud, jeg kan rykke den frem og tilbage i gaffelbenet, men det er lige som om, at den går imod, når den kommer til skruerne til forskærmen.

Er der nogen, der har en ide til, hvordan jeg får den ud? Jeg er ikke så meget for at bruge vold.

Den virker udemærket, men jeg vil gerne have den skilt ad, så jeg kan male gaffelbenene med hammerrite. Alternativt må jeg så male gaffelbenet medens inderrøret sidder i.

Hilsen
Søren
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Inderrør vil ikke ud

Indlæg af Guess who »

Ja, det har jeg været ude for.

Problemet bestod i at en uvidende person, havde sat for lange skruer i til fastgørrelse af forskærmen. På den måde var der lavet en "bule" i bunden, så den bulede ud på indersiden af gaffelbenet!! Jeg kunne heller ikke skille mit ben ad??

Varmede det rødt omkring bøsningen og trak til!! Så kom inderbenet ud, efterfølgende lavede jeg en dorn som passede i gaffelbenet med en smule luft, så den ikke satte sig fast.
Måtte dog skære bøsningen af udvendigt, fordi gevindet var defekt. På den måde kunne jeg så om bulen var rettet helt ud. Så varmede jeg det rødt igen og drev dornen i.Lidt omstændigt, men det kunne lade sig gøre. + fremstilling af en ny bøsning med gevind.

God førnøjelse.

Mvh
Benny
Søren T.
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 13. aug 2009 19:07
Kontakt:

Re: Inderrør vil ikke ud

Indlæg af Søren T. »

Guess who skrev:Ja, det har jeg været ude for.

Problemet bestod i at en uvidende person, havde sat for lange skruer i til fastgørrelse af forskærmen. På den måde var der lavet en "bule" i bunden, så den bulede ud på indersiden af gaffelbenet!! Jeg kunne heller ikke skille mit ben ad??

Varmede det rødt omkring bøsningen og trak til!! Så kom inderbenet ud, efterfølgende lavede jeg en dorn som passede i gaffelbenet med en smule luft, så den ikke satte sig fast.
Måtte dog skære bøsningen af udvendigt, fordi gevindet var defekt. På den måde kunne jeg så om bulen var rettet helt ud. Så varmede jeg det rødt igen og drev dornen i.Lidt omstændigt, men det kunne lade sig gøre. + fremstilling af en ny bøsning med gevind.

God førnøjelse.

Mvh
Benny
Hej Benny
Tak for svaret. Jeg prøver nok i første omgang ikke at gøre noget. Inderbenet er ok, og behøver strengt taget ikke at blive taget ud.
Jeg prøver at male gaffelbenene, og hælde frisk olie på.
Hilsen
Søren
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"