Kort sagt: "hvilke er de bedste"?
Jeg har hørt at der findes nogle, som hedder SKF Explorer, som skulle være slidstærke. Kender nogle til dem?
De "racerlejer" som THansen sælger - holder de?
Evt andre forslag?
De skal holde til meget høje omdrejninger (op til ca 11.000 rpm).
mvh
Allan
Krumtaplejer
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Hej, Jeg har ikke den store erfaring mht "racerlejer" men jeg ved at de lejer thansen ellers sælger er FAG som er fuldt på højde med f.eks SKF lejer.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Lejer
Her en lille forklaring:
SKF explorer er bare en betegnelse for lejer som normalt bliver brugt i industrien, ikke noget fancy ved dem.
Jeg bruger alm skf lejer og C3 i den ene side til krumtappen som motoren er udstyret med originalt.
Oprindeligt er Yamaha motoren født med FAG lejer - men jeg foretrækker SKF.
MVH
tja!!
Guess who
SKF explorer er bare en betegnelse for lejer som normalt bliver brugt i industrien, ikke noget fancy ved dem.
Jeg bruger alm skf lejer og C3 i den ene side til krumtappen som motoren er udstyret med originalt.
Oprindeligt er Yamaha motoren født med FAG lejer - men jeg foretrækker SKF.
MVH
tja!!
Guess who
Jeg havde bare forståelsen af, at Explorer er nyeste generation af lejer hos SKF. Dvs det bedste de kan byde på i øjeblikket? Der er jo ikke nogen grund til kun at købe de næstbedste.
Hvad mærket er (FAG, SKF osv) tror jeg heller ikke spiller den store trille - så længe det er tilsvarende kvalitets-klasse.
Lejer har normalt et anbefalet max omdrejningstal, som jeg forstår det? Og det var for at kunne montere nogle, som kan tåle de 10-11.000 rpm, som maskinen kommer til at snurre med, så ikke jeg skal skille ad i en uendelighed for at skifte lejer.
At jeg ikke undgår det en gang imellem, bare med længere mellemrum, det ved jeg så godt
Hvad mærket er (FAG, SKF osv) tror jeg heller ikke spiller den store trille - så længe det er tilsvarende kvalitets-klasse.
Lejer har normalt et anbefalet max omdrejningstal, som jeg forstår det? Og det var for at kunne montere nogle, som kan tåle de 10-11.000 rpm, som maskinen kommer til at snurre med, så ikke jeg skal skille ad i en uendelighed for at skifte lejer.
At jeg ikke undgår det en gang imellem, bare med længere mellemrum, det ved jeg så godt
Re: Krumtaplejer
Hej
hvad side af krumtappen sidder der c3 leje. sidder der bare et normal leje i modsatte side så?
hvad side af krumtappen sidder der c3 leje. sidder der bare et normal leje i modsatte side så?
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret
Bil: peugeot 406 sv turbo
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret
Bil: peugeot 406 sv turbo
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Krumtaplejer
du kan se det i partskataloget, der står navnet på lejerne også c3 (jeg kan ikke huske det)
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Krumtaplejer
tak
det må jo så være i højre side der skal være c3, men det har måske ikke så meget at sige? eller japanerne må jo nok have regnet lidt på det
det må jo så være i højre side der skal være c3, men det har måske ikke så meget at sige? eller japanerne må jo nok have regnet lidt på det
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret
Bil: peugeot 406 sv turbo
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret
Bil: peugeot 406 sv turbo