Krumtaplejer

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Krumtaplejer

Indlæg af Allan M »

Kort sagt: "hvilke er de bedste"?

Jeg har hørt at der findes nogle, som hedder SKF Explorer, som skulle være slidstærke. Kender nogle til dem?

De "racerlejer" som THansen sælger - holder de?

Evt andre forslag?

De skal holde til meget høje omdrejninger (op til ca 11.000 rpm).

mvh
Allan
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej, Jeg har ikke den store erfaring mht "racerlejer" men jeg ved at de lejer thansen ellers sælger er FAG som er fuldt på højde med f.eks SKF lejer.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Lejer

Indlæg af Guess who »

Her en lille forklaring:

SKF explorer er bare en betegnelse for lejer som normalt bliver brugt i industrien, ikke noget fancy ved dem.

Jeg bruger alm skf lejer og C3 i den ene side til krumtappen som motoren er udstyret med originalt.

Oprindeligt er Yamaha motoren født med FAG lejer - men jeg foretrækker SKF.

MVH
tja!!

Guess who :D
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Indlæg af Allan M »

Jeg havde bare forståelsen af, at Explorer er nyeste generation af lejer hos SKF. Dvs det bedste de kan byde på i øjeblikket? Der er jo ikke nogen grund til kun at købe de næstbedste.

Hvad mærket er (FAG, SKF osv) tror jeg heller ikke spiller den store trille - så længe det er tilsvarende kvalitets-klasse.

Lejer har normalt et anbefalet max omdrejningstal, som jeg forstår det? Og det var for at kunne montere nogle, som kan tåle de 10-11.000 rpm, som maskinen kommer til at snurre med, så ikke jeg skal skille ad i en uendelighed for at skifte lejer.

At jeg ikke undgår det en gang imellem, bare med længere mellemrum, det ved jeg så godt :)
Brugeravatar
Alex
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 29. aug 2007 16:34
Kontakt:

Re: Krumtaplejer

Indlæg af Alex »

Hej

hvad side af krumtappen sidder der c3 leje. sidder der bare et normal leje i modsatte side så?
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret

Bil: peugeot 406 sv turbo
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Krumtaplejer

Indlæg af Morten - Webmaster »

du kan se det i partskataloget, der står navnet på lejerne også c3 (jeg kan ikke huske det)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Alex
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 29. aug 2007 16:34
Kontakt:

Re: Krumtaplejer

Indlæg af Alex »

tak

det må jo så være i højre side der skal være c3, men det har måske ikke så meget at sige? eller japanerne må jo nok have regnet lidt på det :)
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret

Bil: peugeot 406 sv turbo
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"