Koblingssnegl problem

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Redwolven
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 13. aug 2007 03:15
Kontakt:

Koblingssnegl problem

Indlæg af Redwolven »

Hjæælp..!!


Min koblingssnegl kan overhovedet ikke trykket koblingsstangen ind, den rykker sig ikke en millimeter (sneglen) når min prøver at tage koblingen!
Hverken sneglen eller kobling rykker sig den mindste smugle..



Hvis benny eller johnny læser denne linje så kontakt mig lige per mail: Redwolven@hotmail.com


Eller på telefon, pm mig for nummeret
stål pladearbejde, fra 0,5 til og med 1,5 Millimeter udføres, mail / pm for nærmere information.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Koblingssnegl problem

Indlæg af Jensmc »

Hvis du lige har samlet ny snegl og sat den i, kan det være fordi, at nylongevindet under samling af delene er flækket. Normalt nitters den ved at slå den med en hammer og herved kan den flække. En god ide er at skrue en meget kort unbrachoskrue i fra nylonsiden. Så beskyttes nylonet. Husk dog på, at kuglen skal være i, når den nittes. Den er først OK, når kuglen ikke kan falde ud. Fra fabrikken var den mast sammen i en præsse. Man kan på en original se, at den er præsset med noget rundt, f.eks. en 20mm kugle. Sådan samler jeg dem og det virker fint og ser rigtigt ud. Når sneglen er sat i dækselet og den er helt fri af koblingspinden, altså i hvilestilling, skal armen være vandret. Dette er så godt som umuligt med alle det uoriginale bras, man i tidens løb har kunnet købe. Mit råd er, selvom det er rasende dyrt: køb originalt.
MVH
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Redwolven
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 13. aug 2007 03:15
Kontakt:

Re: Koblingssnegl problem

Indlæg af Redwolven »

Jensmc skrev:Hvis du lige har samlet ny snegl og sat den i, kan det være fordi, at nylongevindet under samling af delene er flækket. Normalt nitters den ved at slå den med en hammer og herved kan den flække. En god ide er at skrue en meget kort unbrachoskrue i fra nylonsiden. Så beskyttes nylonet. Husk dog på, at kuglen skal være i, når den nittes. Den er først OK, når kuglen ikke kan falde ud. Fra fabrikken var den mast sammen i en præsse. Man kan på en original se, at den er præsset med noget rundt, f.eks. en 20mm kugle. Sådan samler jeg dem og det virker fint og ser rigtigt ud. Når sneglen er sat i dækselet og den er helt fri af koblingspinden, altså i hvilestilling, skal armen være vandret. Dette er så godt som umuligt med alle det uoriginale bras, man i tidens løb har kunnet købe. Mit råd er, selvom det er rasende dyrt: køb originalt.
MVH
jensmc
Har kørt med den længe det er en thansen plastik snegl, problemet skete efter jeg havde haft fjerne og genmonteret koblingsskjoldet
stål pladearbejde, fra 0,5 til og med 1,5 Millimeter udføres, mail / pm for nærmere information.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Koblingssnegl problem

Indlæg af Jensmc »

Jahh, men jeg synes nu du skulle checke det alligevel. Det er osse en god ting, at smøre det med fedt en gang imellem. Yamahas rep. bog anbefaler fedt på lithiumsæbebase. Sjovt ord, men det står der faktisk på beholderen med fedt. Check lige gevindet i dækselet. Hvis det er slidt vil en ny snegl kun hjælpe kortvarigt.
MVH
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Koblingssnegl problem

Indlæg af Henrik N »

ikke fordi jeg vil gøre mig klog på det men jeg har været ude for at plastik sneglen er gået løs på akslen eller er flækket
specielt når det er thansen også kan den ikke trykke stangen ind :D
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Redwolven
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 13. aug 2007 03:15
Kontakt:

Re: Koblingssnegl problem

Indlæg af Redwolven »

Det sidder faktisk ualmindeligt meget løs, tror jeg vil prøve og skifte den ud:)
stål pladearbejde, fra 0,5 til og med 1,5 Millimeter udføres, mail / pm for nærmere information.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"