Motorrens?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Motorrens?

Indlæg af krisravn »

Hej

Hvilken slags motorrens skal man bruge til at rense Yamaha Fs1 dele med? som f.eks. Skruer, topstykke, Benzinhane, indersiden af udstødning (så alt soden fjernes) altså alle mulige ting fra knallerten? Er det noget bestem så man ikke ødelægger noget på delene?
Kan i give nogle eksempler? Eller linke en side hvor man kan købe det "rigtige"?
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af bonde søren »

personligt bruger jeg würts bremserens det tager ALTskidt og sod og olie det kan klart anbefales
fuskeren
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af krisravn »

Ok det lyder som det jeg har brug for :D men hvor kan det købes? har søgt rundt på nettet men uden held :( :D
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af nielsfup »

Hej

Man kan også bare bruge ganske almindelig motor rens nede fra tanken eller Hansen eller ligende.
Lad det virke og skyld med vand og en børste.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af bonde søren »

fordellen ved det her bremserens jeg bruger er der skal ikke vand indblandes hvis du forstår. men jeg købte det rigtig billigt til stumpemarked i herning til 16 kr per dåse.prøv at ring til deres kundeservice
fuskeren
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Husk blot at bremserens er noget meget hidsigt og kradst stads som bruges med hansker og udluftning.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af bonde søren »

det er sku ikke så stærkt... men virker også godt som snif hvis man skal lokalisere e utæthed ved f.eks indsugningspladen (:
fuskeren
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af bonde søren »

det er sku ikke så stærkt... men virker også godt som snif hvis man skal lokalisere e utæthed ved f.eks indsugningspladen (:
fuskeren
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Er det ikke ??

så syntes jeg du skal læse databladet for det :lol:

http://www.lh-autoparts.dk/Data%20brems ... 0spray.asp



3. Fareidentifikation:

Særlige sikkerhedsforanstaltninger overfor personer og omgivelser:

Under brug kan der opbygges eksplosionsfarlige dampe – især ved gulv.

Træf foranstaltninger mod statisk elektricitet. Høje koncentrationer af dampe kan irritere øjne og luftveje og virke bedøvende.

4. Førstehjælpsforanstaltninger:

Generelt: Indsmurte fugtige klæder fjernes straks.

Ved indånding: Sørg for frisk luft.

Ved kontakt med huden: Vask straks med sæbe og vand, smør med creme. Søg læge ved fortsat irritation.

Ved øjenkontakt: Skyl straks med rigeligt vand, spil øjet godt op. Søg læge ved fortsat irritation.

Ved indtagelse: Er ved denne type spray normalt ikke muligt.

Symptomer: Irritation på hud, øjne og åndedrætsorganer.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af bonde søren »

hold da fast (: det er jo det værste der kan ske, ,de ting der. vi bruger det sku tit til at vaske hænder, inden vi går ind fra værkstedet det er sku det bedste allround middel der findes (:
fuskeren
Rasmusbanke
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 22:19
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Rasmusbanke »

Bruger også aletid bremsebrens, uden noget form for beskyttelse. Vasker også mange gange hænder i det, da det er meget bedre end sæbe. det' virker! :D
I dont drive fast... I just fly low!

-------------------------------------------------------------------------------------------

*Rigtige mænd har deres Yamaha Fs1 på værelset!*
_______________________________________________________________________________

Hellere chrom og gear end plastik og lir!
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Morten - Webmaster »

ja helt klart... hvis man vil have kræft eller andre hudsygdomme.. :roll: :roll:

Søren, du er ung, pas på dig selv min ven, du har mange år at leve i endnu.. (jeg har selv været lidt skødesløs tidligere, men er blevet en del klogere)

INGEN SKAL PRØVE OG EFTERLIGNE OG BRUGE DEN SLAGS SOM HÅNDRENS !!!
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Rasmusbanke
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 22:19
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Rasmusbanke »

Det dufter også godt :) - bedre end sæbe hahahahahaha :P
I dont drive fast... I just fly low!

-------------------------------------------------------------------------------------------

*Rigtige mænd har deres Yamaha Fs1 på værelset!*
_______________________________________________________________________________

Hellere chrom og gear end plastik og lir!
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af bonde søren »

tjae du har nok ret men det tager alt skidt, og hansker kan jeg ikke arbejde med i et værksted (når man har varme) men skal da tænke på det fremover men det kan klart anbefales :P
fuskeren
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Morten - Webmaster »

uenig. det kan IKKE ANBEFALES !! ikke herinde ihvertfald...... jo til det det er beregnet til ! :lol:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af strynboen »

hej jeg var også en satans super mand for 25 år siden,,men nu er jeg 42 og har eksem,,,det er skide ireterende,,når man får lidt sol falder huden af.,,og det klør a helv,,, til....så pas nu lidt på fingrene..det viser sig først om nogle år,,men er skide ireterende,,,når det kommer...ps lyder lidt bedstefar,,,men har ret...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af bonde søren »

ja man lærer af sine fejl men vil da tage det med i mine overvejelser når jeg bruger det fremover, men at stoppe med at bruge det får i mig sku ikke til :)
fuskeren
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af Morten - Webmaster »

bonde søren skrev:men at stoppe med at bruge det får i mig sku ikke til :)
du skal da heller ikke stoppe med at bruge det !! :wink: du skal bare lade være med at udsætte din krop for det... eller det er jo dit eget valg !! :wink: Andre skal bare ikke "lære" den slags tåbeligheder herinde
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af bonde søren »

hehe forstår jeg godt :) og det er dejligt der er nogle der taler af erfaring og har prøvet det af for os andre :P
fuskeren
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Motorrens?

Indlæg af strynboen »

der er et ansvar ved at foreslå tåbelige ting,,arbejtstilsynet ville give en stor bøde hvis man gør det på en arbejdsplads,,entelig burde det censureres væk sådant noget jack ass :mrgreen:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"