Hjælp, er det krumtappen? eller?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
StefanRose
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 1. jul 2009 00:14
Kontakt:

Hjælp, er det krumtappen? eller?

Indlæg af StefanRose »

Hej jeg har ået fat i sådan en fin 4 gear det første jeg gjorde var at afmontere motoren og sætte nye simmeringe i pakninger og alt det der stempel og cylinder også både før og efter jeg skilte den af kørte den fint den er helt std bortset fra en 11 gering foran kører ca 55km/t bruger den på arbejde hver dag 30 km ud og 30 km hjem det kørte den trofast i 3 uger jeg skiftede stempel ringe efter 1000 km så de er helt nye og originale det samme med stempel?? men da jeg så kører en dag begynder den at banke fuck tænker jeg tændingsbanken så jeg stopper og tjekker indstillingen men den er god nok 0.3 mm når den er helt i top så jeg prøvede at skifte platiner men det virkede heller ikke og jeg har prøvet alle indstillinger fra 0.20 til 0.40 mm?? men det virkede ikke så tænkte jeg plejl stangen så jeg tog cylinder og stempel af og mærkede og fandt ud af at plejl stangen kan rykke sig en lille smule frem og tilbage er det normalt?? eller skal der være lidt slub i den hjælp please??
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hjælp, er det krumtappen? eller?

Indlæg af FS1originalen »

slør til siderne i plejlstangen skal du ikke bekymre dig om - det skal være der, men stiller du plejlstangen helt i topstilling og kan mærke slør op/ned altså i den retning stemplet kører har du et problem...

Prøv først med stemplet monteret - er der slør så afmonter stemplet og prøv igen. Er sløret forsvundet så er det krydspind/nåleleje og er det ikke forsvundet så er det plejlstangslejet nede i krumtappen.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Hjælp, er det krumtappen? eller?

Indlæg af tøffe »

og prøv at jække dit svinghjul om det seder som det skal og er spænt og om der er en af skrugern inde i svinghjulet til spolern der sidder løse eller polern har rykket sig så det slæper på svinghjulet det kan også give en meget volsom bangene og det kan også vær det lille tandhjuli den anden side af krumptappen der er løs eller 0en lød kopling 0mvh tøffe
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"