Et stort råb om hjælp !

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
YA-MA-HA
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: lør 4. apr 2009 13:16
Kontakt:

Et stort råb om hjælp !

Indlæg af YA-MA-HA »

Hej :D

Jeg har haft brækket håndledet og har derfor ikke kunne lave min knallert, men nu er det på tide. Jeg har prøvet inde jeg brækket mit håndled men også uden hel.

Problemet start da jeg skulle ud og køre og jeg ikke kunne sætte den i gear lige meget om jeg så stod på gear armen :shock: :!: .
Min mistanke er at den ikke kobler rigtig ud :idea: da der også har været nogle kobligens problemer, for da jeg så tog koblings skjodlet af og drejet ligt på kobligen var der ikke noget og den skiftede fint.
Jeg har filet på Koblingsknast så de høje stikker har den org. højte og så har jeg lagt en skive under fjederen så de blev strammer, da jeg så idag tog skrugerne ud var de ødelæg i buden :? og syndes der var noget som ikke så rigtig ud (se billeder)
men hvad er problemet? hvorfor kan jeg ikke skifte gear og hvordan løser jeg det?

Koblingssnegl har selvfølgelig heller ikke været så god og tro også at kable kan været for langt heller kort.
Koblingssnegl har været i stykker da det hvide plastik ikke har seddet fast så der bare har drejet rund men ved ikke om det var i stykker på det tide punk hvor den ikke kunne skifte gear.

Håber i kan hjælpe mig ud for disse oplysninger og billeder, ved ikke om de hjælper.

Mads
Vedhæftede filer
DSC00357 [].JPG
DSC00357 [].JPG (63.82 KiB) Vist 5974 gange
DSC00358 [].JPG
DSC00358 [].JPG (78.62 KiB) Vist 5974 gange
DSC00356 [].JPG
DSC00356 [].JPG (78.6 KiB) Vist 5973 gange
DSC00359 [].JPG
DSC00359 [].JPG (98.07 KiB) Vist 5973 gange
DSC00360 [].JPG
DSC00360 [].JPG (73.28 KiB) Vist 5973 gange
DSC00361 [].JPG
DSC00361 [].JPG (74.47 KiB) Vist 5971 gange
///Mads Mellem Gas

!!YAMAHA SKA MAN HA!!

Ejer:
Yamaha fs1 i blå
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: ET STORT RÅB OM HJÆLP!!

Indlæg af martin p »

så vidt jeg kan forstå så sidder din gearskifte aksel meget fast, kan du dreje din kamskifter ( den trommel der går ind i gearkassen ) ?
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ET STORT RÅB OM HJÆLP!!

Indlæg af strynboen »

hvordan ser dine fjedre ud :?: :?: ,,siden du kan spænde de skruer helt i bund :?:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
YA-MA-HA
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: lør 4. apr 2009 13:16
Kontakt:

Re: ET STORT RÅB OM HJÆLP!!

Indlæg af YA-MA-HA »

Hej

Her er et billede håber det er godt nok :D
Vedhæftede filer
DSC00236 [].JPG
DSC00236 [].JPG (85.68 KiB) Vist 5769 gange
///Mads Mellem Gas

!!YAMAHA SKA MAN HA!!

Ejer:
Yamaha fs1 i blå
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Et stort råb om hjælp !

Indlæg af nielsfup »

Hej
Den skal da kunne skifte gear uden kobling.
Hvis gear skifte armen sidder fast er det der problemet ligger og ikke i koblingen.
Du skal kunne skifte gear med hånden og se gear valsen skifte.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Et stort råb om hjælp !

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Jeg lure lidt på om den skive og låsering,,, der skal sidde i venstre side af motordækslet,,, altså på ydersiden af blokken på skifteakslen,,,, min 1977 ville hælder ikke skifte rigtigt,,, den satte sig også fast,,, og det var låsering og skive som var væk,,, så kunne akslen skubbes ind i primærhjulet,,, så det kunne holde den fast med nitterne ,,,,
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS man 12. okt 2009 19:25, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Et stort råb om hjælp !

Indlæg af nielsfup »

Ja det var et rigtig godt bud
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
YA-MA-HA
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: lør 4. apr 2009 13:16
Kontakt:

Re: Et stort råb om hjælp !

Indlæg af YA-MA-HA »

Hej

Det kunne også skifte gear da jeg tog skjodet af og drejede lidt på det hele men kan ikke helt huske hvordan det så ud.
og idag skilte jeg koblingen ad for at se om trykskiver var der, og det var de :)

Men idag fik jeg kigged på koblingssneglen, når jeg kigger ind i skjodet syndes jeg den drejer mere indevendig ind udvendig kan det hele bare skydes den skal ha en ny snegl ?

Tak for svar ind til nu :D
///Mads Mellem Gas

!!YAMAHA SKA MAN HA!!

Ejer:
Yamaha fs1 i blå
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Et stort råb om hjælp !

Indlæg af nielsfup »

Ja første betengels for en god kobling er sneglen.
Den skal bare spille.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"