Drifts erfaringer med FS1

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Drifts erfaringer med FS1

Indlæg af nielsfup »

Hej
Der har fra tid til anden været en del skriveri om driftsikkerhed med Yamahaer.
Jeg tænkte det kunne være en ide at høre hvad andre har oplevet.

Her er min erfaring:

Opsætning:
43mm cylinder
16mm karburator
5.3Hk udstødning
13/43 gearig.

Min søn har kørt ca 1800 km fra 2006 til 2008 uden problemer/ stop med dette.
Dog faldt den lille låse ring der holder nålen i karburator af og blokerede for stråle røret. Så satte den sig. :cry: :cry:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Drifts erfaringer med FS1

Indlæg af subwoof »

min er også ret driftsikker std. med 5,3hk og 16mm

den får alt det tæsk den kan.. men koblingsniiplen blir ved med at hoppe af :twisted:
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Drifts erfaringer med FS1

Indlæg af Kai »

Den blå jeg har nu, har kørt ca 1500km siden den blev renoveret. Det eneste problem jeg har haft med den var rust i tanken, så der efter nogen tid lagde et lag af fint rustfarvet pulver i svømmerhuset. Ellers starter og kører den hver gang.

40mm cylinder (*257*)
14mm karb og plade, lovlig skorsten.
14/43 gearing

Den allerførste FS1 jeg havde kørte hver eneste dag fra jeg var 16 og til jeg var 18, og jævnligt derefter også, bl.a hver dag i vinteren 86-87 i -25gr frost. Stillet bagved drivhuset i al slags vejr i et par år, men jævnligt på vejen og tage kampen op med dem der ville stille op til et hurtigt ræs. Udover et par ødelagte stempler og en bøjet plejlstang så kørte den bare. Den nåede vel 10000km inden jeg byttede den væk.
41.50mm Org FS1 cylinder
16mm plade og karb
Oplagt udstødning eller en lovlig uden begrænsninger.
15/38 gearing.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Drifts erfaringer med FS1

Indlæg af strynboen »

min 79 har kørt 500 km efter renovering,,har stadig tændings problemer,,har skiftet flere kondensatore....men resten virker perfekt,,især koblingen og gearskiftet
er bare bedre og bedre,jo mere den får kørt delene sammen..
men hvis jeg skulle køre mange km dagligt ville jeg vælge en puch..de er mere driftsikre især ved fugtige og dårlige betingelser..men yamahaen er flottere og sjovere
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Drifts erfaringer med FS1

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg har kørt 3000 km efter renovering på min 76'er.. et eneste problem på de 3000 km... et forbandet NGK rør, efter den fik bosch starter ALTID i første eller andet hug.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Drifts erfaringer med FS1

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Min 1976 DX jeg havde fra ny kørte et pænt stykke over de 30000 km på de 9 år jeg havde den ,,, med et 5,3 tun den gik ca de 80- 85 km/t og det kostede kun 2-3 sæt platiner og nogen tændrør,,, samt nogen tandhjul,,, og lidt pære,,, og et stempel den blev aldrig åbnet i blokken,,,, så kobling og snegl,,, lejer osv i originalt holder alså rigtigt mange km hvis man køre ordentligt og husker den almene service ,,, dsv var der også dengang nogen langfingerede personager som ikke kunne lade en Yamaha stå i fred,,,

og den 1975 vi har nu har heller aldrig været åbnet i blokken den har nu kørt ca. 24900 km med samme kobling og snegl og lejer osv ,,, den fik ved renoveringen ved 24500km kun en ny cylinder og topstykke samt stempel,,, måtte skære udstødningen ved cylinderen da det skulle afmonteres ,,, cylinderen var den originale den var født med,,, cylinder og udstødning var rustet helt sammen ,,, så tvivler på at stemplet har været skiftet iden også,,, den havde kun kørt boret og gearet samt 5,3 udstødning i hele sin levetid ,,, ca 60km/t ,,,den er nu helt lovlig,,, dem som har prøvet den kan bekræfte at den køre pi... godt,,, og har den rigtige Yamaha lyd,,,

de andre vi har køre og starter super efter de har fået afmonteret skrot hansen delene og har fået original dele i igen ,,, dog lidt skidt problemer i tanken,,, af hjulpet med et filter,,, også de åndsvag... ngk tændrør,,, der bliver udskiftet med champion eller bosh efterhånden som det ødelægges,,,og det er jo ikke Yamaha"ns skyld vel,,, og har aldrig haft tændings problemer pgr af fugt heller ikke fra ny af,,,

så mon ikke konklusionen er at brug original dele og behandel sagerne ordentligt,,, SÅ SVIGTER en Yamaha dig ikke,,, kort sagt lav det ordentligt fra starten af,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Drifts erfaringer med FS1

Indlæg af Kim B S »

Hej Alle.
Jeg kan kun bekræfte Johnny`s indlæg. i mine unge dage har jeg kørt ca 40000 km fordelt ligelig på 2 brugte men stadig originale Yamaha FS1. :wink: De var begge lettere tunet (mellem 60 og 75 km/t), og var alligevel meget stabile. :wink: Det var næsten kun sliddele som blev skiftet, så som dæk, kæde og tandhjul, tændrør, platiner og kondensatorer, pære og måske nogle enkle kabler. :D Ud over det var det meget begrenset. :D
Den jeg køre på nu har også kun haft enkelte problemer, efter jeg fik den til at køre. :roll: En ring af plastik som sidder på kikstarterakslen, revnede da jeg var til Grenå-Træf ved Johnny og Dorte i 2008. :lol: Så har jeg også prøvet en af de dårlige NGK tændrør. :roll: Og det sidste var da jeg skiftede cylinder og stempel, på grund af meget slitage. 8) Der ud over har jeg skiftet en masse T Hansen skrammel. :roll: Men det er jo ikke Yamahaen`s skyld. :wink: Så derfor mener jeg også, at hvis man bruger gode dele på sin Yamaha. :wink: Så bliver man også belønnet med et godt og driftsikkert køretøj. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Drifts erfaringer med FS1

Indlæg af nielsfup »

:D :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Drifts erfaringer med FS1

Indlæg af Jensmc »

Hvis cylinderen er oval pga. slid, forbliver den oval med dette instrument. Jeg har ikke meget fidus til den. En honedorn og honemaskine til ca. 30.000 kr er det bedste. :wink:
Dog vil din honing rense cylinderfladen og olien vil sidde bedre fast mellem stemoel og cylinder.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Drifts erfaringer med FS1

Indlæg af strynboen »

hej jens dit indlæg er havnet forkert..men du har ret..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Drifts erfaringer med FS1

Indlæg af Jensmc »

Det må være webmasteren, der har drukket. Ellers ved jeg ikke rigtig.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Drifts erfaringer med FS1

Indlæg af nielsfup »

:D :D :D :D :D :D :D :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"