Tomgangsproblem
Tomgangsproblem
Hej.
Har fået min yamaha kørene efter den har stået stille i snart 15 år, der er bare et problem den kan ikke stå i tomgang og og man kan ikke starte den på kick-starteren. Har indstiller alt på den, platiner, tændrør, grundindstilling. Men det hjælper ikke rigtigt på den noget. Den er lovlig med mikuni 10mm og 110 dyse.
På forhånd tak for hjælpen
Mvh. Frederic
Har fået min yamaha kørene efter den har stået stille i snart 15 år, der er bare et problem den kan ikke stå i tomgang og og man kan ikke starte den på kick-starteren. Har indstiller alt på den, platiner, tændrør, grundindstilling. Men det hjælper ikke rigtigt på den noget. Den er lovlig med mikuni 10mm og 110 dyse.
På forhånd tak for hjælpen
Mvh. Frederic
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !
Re: Tomgangsproblem
tjek din tændspole, og gnistenfanget. hvilket tændrør?
dit tændkabel kan også værer defekt mål modstand i det og tændrørshætten
dit tændkabel kan også værer defekt mål modstand i det og tændrørshætten
MvH
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Re: Tomgangsproblem
subwoof skrev:tjek din tændspole, og gnistenfanget. hvilket tændrør?
dit tændkabel kan også værer defekt mål modstand i det og tændrørshætten
Okay det vil jeg undersøge. modtager gerne flere svarmulighedder
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !
Re: Tomgangsproblem
subwoof skrev:tjek din tændspole, og gnistenfanget. hvilket tændrør?
dit tændkabel kan også værer defekt mål modstand i det og tændrørshætten
Okay det vil jeg undersøge. modtager gerne flere svarmulighedder
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !
Re: Tomgangsproblem
er det et ngk tændrør du bruger?
MvH
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4250
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Tomgangsproblem
Min første tanke var falsk luft eller utætte membraner. Jeg ville starte med at afmontere indsugningspladen og Puste/suge i indsugningsstudsen og se om membranerne lukker tæt.
Derefter sikre mig at der ikke sidder unbrakoskruer med høje hoveder i membranhuset, og til sidst checke at indsugningspladen ikke er skæv der hvor den spændes på krumtaphuset.
Erik
Derefter sikre mig at der ikke sidder unbrakoskruer med høje hoveder i membranhuset, og til sidst checke at indsugningspladen ikke er skæv der hvor den spændes på krumtaphuset.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Tomgangsproblem
ja der kom også et par stykker havde jeg slet ikke tænkt på
MvH
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Tomgangsproblem
Hej
sidder og ømmer mig lidt over de svar her til Frederic...
er karburatoren renset helt og aldeles så alle dyser og huller er rene de små huller i stigerøret,,, dysen sidder i ,,,,dysen i røret oppe ved siden af,,,, og luft dysen osv osv ellers så bare glem det at få den til at køre ,,, jeg kan stadig ikke forstå at man efter mange års stilstand,,,tror man bare kan starte og så køre det igen uden at rense karburator slibe platinet let rense benzinhane osv ,,,, det er de fejl jeg har rettet massevis af når de ikke kunne få det til at spinde som en lystig kat igen ,,,, rensning er et most for at de køre optimalt igen,,, er det iveren over at få det til at køre der får folk til at glemme de basale men vigtige ting inden man starter noget efter så mange år,,,, han får den aldrig igang ved at bare at tjekke om der er gnist det må der jo være når den kan starte ikke sandt ,,,,
ups det var lige et lille bøvs herfra
Hov forresten velkommen til på forum Frederic,,,
det lille opstød var ikke møntet på dig personligt men mere generalt da det er altid det problem som vender igen og igen så man må da snart have lært at svare rigtigt på det eller hva
sidder og ømmer mig lidt over de svar her til Frederic...
er karburatoren renset helt og aldeles så alle dyser og huller er rene de små huller i stigerøret,,, dysen sidder i ,,,,dysen i røret oppe ved siden af,,,, og luft dysen osv osv ellers så bare glem det at få den til at køre ,,, jeg kan stadig ikke forstå at man efter mange års stilstand,,,tror man bare kan starte og så køre det igen uden at rense karburator slibe platinet let rense benzinhane osv ,,,, det er de fejl jeg har rettet massevis af når de ikke kunne få det til at spinde som en lystig kat igen ,,,, rensning er et most for at de køre optimalt igen,,, er det iveren over at få det til at køre der får folk til at glemme de basale men vigtige ting inden man starter noget efter så mange år,,,, han får den aldrig igang ved at bare at tjekke om der er gnist det må der jo være når den kan starte ikke sandt ,,,,
ups det var lige et lille bøvs herfra
Hov forresten velkommen til på forum Frederic,,,
det lille opstød var ikke møntet på dig personligt men mere generalt da det er altid det problem som vender igen og igen så man må da snart have lært at svare rigtigt på det eller hva
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS søn 20. sep 2009 22:55, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Tomgangsproblem
FS1originalen skrev:Min første tanke var falsk luft eller utætte membraner. Jeg ville starte med at afmontere indsugningspladen og Puste/suge i indsugningsstudsen og se om membranerne lukker tæt.
Derefter sikre mig at der ikke sidder unbrakoskruer med høje hoveder i membranhuset, og til sidst checke at indsugningspladen ikke er skæv der hvor den spændes på krumtaphuset.
Erik
Jeg har unbrakoskruer på, har tjeket studsen, den ser fin ud og indsugningspladen er heller ikke skæv. membranerne skal jeg lige tjekke.
tændrøret er ikke et ngk, det er et nd w20fs-u ????
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !
Re: Tomgangsproblem
Johnny S. skrev:Hej
sidder og ømmer mig lidt over de svar her til Frederic...
er karburatoren renset helt og aldeles så alle dyser og huller er rene de små huller i stigerøret,,, dysen sidder i ,,,,dysen i røret oppe ved siden af,,,, og luft dysen osv osv ellers så bare glem det at få den til at køre ,,, jeg kan stadig ikke forstå at man efter mange års stilstand,,,tror man bare kan starte og så køre det igen uden at rense karburator slibe platinet let rense benzinhane osv ,,,, det er de fejl jeg har rettet massevis af når de ikke kunne få det til at spinde som en lystig kat igen ,,,, rensning er et most for at de køre optimalt igen,,, er det iveren over at få det til at køre der får folk til at glemme de basale men vigtige ting inden man starter noget efter så mange år,,,, han får den aldrig igang ved at bare at tjekke om der er gnist det må der jo være når den kan starte ikke sandt ,,,,
ups det var lige et lille bøvs herfra
Hov forresten velkommen til på forum Frederic,,,
det lille opstød var ikke møntet på dig personligt men mere generalt da det er altid det problem som vender igen og igen så man må da snart have lært at svare rigtigt på det eller hva
Efter jeg har haft den startet er den blevet renset i tanken, benzin hanen er ny, platinerne er også indstillet og tjekket med 0,3mm afstand (er det rigtig den skal være så lidt?) tøndrøret gnister fint og er også indstillet, har haft skilt kaburatoren ad, men ikke stigerøret, ordner jeg imorgen. Kan det være fordi den er slidt eller ? cylinder osv ved jeg også er indtakst. !
Tak for velkomsten
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !
Re: Tomgangsproblem
hvis alt er renset osv.
er det tændrør også 15år gammelt? og lige en ting er benzinet lig så gammelt?
men umbraco skruerne på indsugningspladen er no-go
de er for høje simpelthen
er det tændrør også 15år gammelt? og lige en ting er benzinet lig så gammelt?
men umbraco skruerne på indsugningspladen er no-go
de er for høje simpelthen
MvH
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Tomgangsproblem
Hej
Når stemplet er helt i top,,, så skal platinerne være max åbne = 0,30 på søgerbladet,,, og når du nu tager karburatoren af igen for at rense stigerøret så rens lige den dyse som sidder i det lille rør ved siden af også den dyse kan tages ud med en fatningsskruetrækker,,,, og tror nu ikke karburatoren er slidt op ,,, hvad med den bøsning som sidder til at slutte tæt ind over indsugningspladen er den intakt nok til at slutte tæt når karburatoren bliver spændt fast ,,,
Når stemplet er helt i top,,, så skal platinerne være max åbne = 0,30 på søgerbladet,,, og når du nu tager karburatoren af igen for at rense stigerøret så rens lige den dyse som sidder i det lille rør ved siden af også den dyse kan tages ud med en fatningsskruetrækker,,,, og tror nu ikke karburatoren er slidt op ,,, hvad med den bøsning som sidder til at slutte tæt ind over indsugningspladen er den intakt nok til at slutte tæt når karburatoren bliver spændt fast ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Tomgangsproblem
Så er alt renset i kaburatoren og der hjalp, nu kan den stå i tomgang efter lidt fin justering.
Men når jeg giver den gas og den skal gå i tomgang, går den ikke helt til ro, den køre i lidt højer omdrejninger før den går helt til ro (tomgang)
Har læst et sted før hvordan man løste det problem, men kan ikke lige huske hvor ??
Men når jeg giver den gas og den skal gå i tomgang, går den ikke helt til ro, den køre i lidt højer omdrejninger før den går helt til ro (tomgang)
Har læst et sted før hvordan man løste det problem, men kan ikke lige huske hvor ??
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !
Re: Tomgangsproblem
det kan være falsk luft. igen umbracho skruerne ved indsugnins pladen
og deswuden alle pakflader. toppakning og indsugning, tilspænding ved karbu
og deswuden alle pakflader. toppakning og indsugning, tilspænding ved karbu
MvH
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Re: Tomgangsproblem
Så er der kommet ligekærvet skruer i, nu skal jeg bare ha tester og indstillet det imorgen
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !
Re: Tomgangsproblem
Sådan det bliver interessant at høre resultatet.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tomgangsproblem
Så er der testet og indstillet, det hele spiller bare max nu! Tak for hjælpen
Har lige et spørgsmål mere, Hva for noget olie skal jeg ha i min gearkasse ??
Har lige et spørgsmål mere, Hva for noget olie skal jeg ha i min gearkasse ??
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4250
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Tomgangsproblem
SAE 30 uden moderne additiver, men prøv at søge på "motorolie" så blever du meget klogere - der er hundredevis af indlæg.
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Tomgangsproblem
FS1originalen skrev:SAE 30 uden moderne additiver, men prøv at søge på "motorolie" så blever du meget klogere - der er hundredevis af indlæg.
Erik
Okay
Yamaha FS1 DX 1978, med matching numbers !