Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
kws
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 5. jan 2009 19:21
Kontakt:

Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af kws » tors 27. aug 2009 16:30

jeg har nu prøver at indstille og gøre ved osv. uden held. :( jeg skal bruge knallerten til et 50cc race day i familien lørdag, så er ved at være godt presset.

nå men jeg har følgende opsætning på den: 43mm jern cylinder, høj komprimeret topstykke, 16mm indsugningsplade original, 16mm original kaburator.

jeg har prøvet dyser fra thansen kun :oops: dyserne 150, 160, 170, 180 og 190 der er ikke nogle af dem jeg kan få den til at gå ordenligt med.

jeg har så efterfølgende skiftet kondensator på den, da den har brændt 3 tændrør af nu. men det hjalp intet. :(

Tændingen står til 0,3mm.

den dyse jeg har fået den til at gå bedst med er faktisk 180'eren og uden kaburatorskjold på. men den vil ikke tage fuld gas, sådan en mellem ting af mellem og fuld gas der tager den mange omdr og trækker rigtig godt.

jeg er total lost på det her område, jeg har læst alle de guides osv. men den vil bare ikke som jeg vil.

hvis der evt var en fra Randers området der kunne hjælpe mig ville det være rigtig lækkert
Yamaha FS-1 model K1 fra 1978 med samme motor og stel nr. (Under renovering)
Tank fra 76' (benzinhanen langt bagude) byttes til tank fra 78'

Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af Henrik Fs1 » tors 27. aug 2009 17:02

Kom til vinderup med den, så kan jeg godt lave den.. Hvis jeg selv skal sige det, ret godt til at få dem til at yde max! :D :D :D
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.

kws
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 5. jan 2009 19:21
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af kws » tors 27. aug 2009 18:56

ohh det næsten for langt at køre, der er vel små 100 km hver vej.

vil det hjælpe evt at stille tændingen til 0,4mm ?

eller ryk nålen ned/op ad? den sidder i midten nu.
Yamaha FS-1 model K1 fra 1978 med samme motor og stel nr. (Under renovering)
Tank fra 76' (benzinhanen langt bagude) byttes til tank fra 78'

kws
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 5. jan 2009 19:21
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af kws » tors 27. aug 2009 22:33

Vi er enig om at hovede dysen er den som afgører benzin mængden ved bundgas :?:
At nålen bestemmer mængden ved halv gas ca. :?:
Luftskruen bruges kun til blandingen i tomgang :?:


fremgangsmåden må så være at smide den størreste dyse i, og derfra gå ned indtil den ikke 4-takter ved fuldgas længere :?:
derefter burde jeg kunne bestemme hvor meget benzin den skal have ved halv gas via nålen :?:


der må da være nogle der kan hjælp :?: :!:
Yamaha FS-1 model K1 fra 1978 med samme motor og stel nr. (Under renovering)
Tank fra 76' (benzinhanen langt bagude) byttes til tank fra 78'

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af nielsfup » tors 27. aug 2009 23:14

Hej
Du kan ikke stole på dyser fra TH.

Se denne tråd med min erfaring:
http://knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=3472

De er så forskellige at selv om du tror du går op Ja så går du måske ned..

Ellers er alt det du skriver helt korrekt..
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;

kws
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 5. jan 2009 19:21
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af kws » fre 28. aug 2009 00:53

hmm, man burde lave en justerbar strålespids som på en god gammel bing karburator :evil:

jamen jeg når jo nok ikke at få den kørt ordenlig ind inden jeg skal bruge den lørdag. :cry:

er det muligt at få bor fra 1.0mm der stiger med 0.1 hver gang? i så fald vil jeg prøve at bore en lille dyse op indtil jeg har noget der virker.


men kan for meget benzin være skyld i at mine tændrør brænder af ? mener det er B9HS de hedder dem jeg bruger.
Yamaha FS-1 model K1 fra 1978 med samme motor og stel nr. (Under renovering)
Tank fra 76' (benzinhanen langt bagude) byttes til tank fra 78'

Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1813
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af Kai » fre 28. aug 2009 01:44

kws skrev: er det muligt at få bor fra 1.0mm der stiger med 0.1 hver gang? i så fald vil jeg prøve at bore en lille dyse op indtil jeg har noget der virker.
men kan for meget benzin være skyld i at mine tændrør brænder af ? mener det er B9HS de hedder dem jeg bruger.
Du kan godt få bor i 0.1mm spring, men endnu bedre - køb dig et sæt dyse-rivaler og en dyselære, så kan du lave en hvilken som helst dyse mellem 45 og 300 (forudsat du har en der i forvejen er mindre end det du vil have den til at være)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af strynboen » fre 28. aug 2009 08:04

ikke for at opfordre til fusk,,men kan man lådde hullet til,,bore et lille hul og rive op i tinnet,,med stor risiko for at rivalen knækker i det bløde matiale,,eller bliver tinnet slidt væk af bensinen,,dette er et spørgsmål :?: :?: ikke et råd :!:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af nielsfup » fre 28. aug 2009 10:59

Hej
Man kan godt tinne hullet til og rive det op på ny. Jeg har prøvet.
Men ved ikke hvordan det er med slid. Tin er ikke så hårdt som messing men tror nu det holder fint.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;

kws
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 5. jan 2009 19:21
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af kws » fre 28. aug 2009 16:04

så fik jeg kørt hele byen rundt for at finde sådan et dyse-rival sæt. desværre uden held :( kunne heller ikke finde nogel som havde originale yamaha dyser. selv i den gode gamle "cykelbørsen" havde de ingen ting.

men jeg må jo prøve mig frem med en 150 dyse, hvor jeg ikke kan stoppe et 1.1mm bord igennem??

hvad jeg læste på de links niels kom med, må jeg gå ud fra at et 1.1mm hul svarer til en #150 ca. og 1.2 #180. det må jo blive noget med at trække 1.1mm bordet igennem hullet x antal gange for at se om det ændre på noget

utroligt det skal være så svært at køre ind :evil:

men ja hatten er på så jeg forsætter indtil det spiller 8)
Yamaha FS-1 model K1 fra 1978 med samme motor og stel nr. (Under renovering)
Tank fra 76' (benzinhanen langt bagude) byttes til tank fra 78'

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af strynboen » fre 28. aug 2009 16:33

har du skrevet til benny med din 76" tank,,,han vil gerne bytte til en78"
tror din melbran er defekt,,eller der er utæt heder i blokken siden du ikke kan justere den,,er der bensin i gearkassen,,,stik lige næsen der ned ,engang :!: :wink:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

kws
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 5. jan 2009 19:21
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af kws » fre 28. aug 2009 17:27

den burde ikke være utæt, da jeg har haft det hele skilt ad, og samlet igen med nye pakninger osv.

dog har jeg brugt umbrako skruer over alt?? synes jeg læste noget om dette, hvis det er rigtig hvor må jeg så ikke bruge dem :)

jeg har lige fået fat i et 0,8 1,0 1,1 1,2 mm bor.

til min forskrækkelse så kunne jeg ikke få 1,1mm boret igennem nogle af dyserne pånær 190'eren - hmm.... :shock:

hvis et 1,1 bor skulle være omkring de 150. så har jeg ikke en dyse fra thansen som passer med det som der står.
Yamaha FS-1 model K1 fra 1978 med samme motor og stel nr. (Under renovering)
Tank fra 76' (benzinhanen langt bagude) byttes til tank fra 78'

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af nielsfup » fre 28. aug 2009 17:35

Det undre mig ikke.
Ud af de omkring 20 stk jeg havde var der 2 der passede.

DET eneste sted du ikke skal bruge unbraco skruer en de 2 der spænder membranhuset ind til pladen der er ikke plads
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;

kws
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 5. jan 2009 19:21
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af kws » fre 28. aug 2009 21:21

så skal jeg sa*** love for der kom gang i den. en eller anden havde glemt at spænde skruen til platinerne ordenlig :oops: så afstanden mellem dem kun var 0,1mm ca. men alligevel nok til at få den til at køre osv.

det endte med en 170 dyse fra thansen.

men så gik koblingen selvfølgelig til. så jeg har skiftet de der plader i den, ved dog ikke om de er skyld i det, dem jeg tog ud var 3,42mm de nye er 3,63mm. sneglen er selvfølgelig os revnet og gået til. jubii for thansen, den holdte ca 30 min samlagt kørsel på den.
Yamaha FS-1 model K1 fra 1978 med samme motor og stel nr. (Under renovering)
Tank fra 76' (benzinhanen langt bagude) byttes til tank fra 78'

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hjælp til indstilling af kaburato...grrr..

Indlæg af nielsfup » fre 28. aug 2009 21:32

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:'
ja Thansen snegl er bare "" NO GO"" De virker bare ikke.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"