Ikke nok at leve af ???

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
per.paulsen
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 16. maj 2009 13:47
Kontakt:

Ikke nok at leve af ???

Indlæg af per.paulsen »

Hey.

Jeg bøvler lidt med min Yamaha, den får ikke nok at leve af eller hvad det nu er. Jeg har fræset dysen op, og den er næsten så stor at man kan smide en avis igennem...... Den dør bare når man giver fuld gas, og den vil gerne sætte sig ( klemme i cylinder ). Bare træls.

Opsætning.

45 mm cylinder / topstykke som passer til.
16 mm kaburator og sideplade.
5,3 udstødning.
14 tands gearing.

Håber der er nogle som kan hjælpe.

Per
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Ikke nok at leve af ???

Indlæg af claus olieklud »

hej per... kører den ellers godt i tomgang eller med kun lidt gas ??? kan du køre lige så stille 30 - 40 kmt. uden problemer ??? claus olieklud...
per.paulsen
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 16. maj 2009 13:47
Kontakt:

Re: Ikke nok at leve af ???

Indlæg af per.paulsen »

Hey

Den kan kun gå i tomgang hvis man holder den på gassen, og ja den køre perfekt ved lave omdrejninger, den kan fint køre omkring en 60 stykker, men når man lige vil gi den det sidste dør den indtil man lige slipper gassen lidt igen.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Ikke nok at leve af ???

Indlæg af claus olieklud »

hej igen. jeg har en fornemmelse af at problemet ligger et andet sted... er din membran tæt og iorden ? sidder indsugningspladen ordenligt tæt til motorblok ? membran og indsugningsplade er tit skyld i problemer... idet hele taget skal motoren være tæt for at motoren kører ordenligt og at man kan dyse den ind !!! der er skrevet enormt meget ang. emnet og jeg vil råde dig til at læse samtlige indlæg igennem... jeg vil da gerne rådgive, men jeg må vide om du har læst ang. emnet ??? hilsen claus olieklud...
per.paulsen
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 16. maj 2009 13:47
Kontakt:

Re: Ikke nok at leve af ???

Indlæg af per.paulsen »

Hey

Så har jeg fået den til at køre. Strålerøret var for langt i kaburatoren, så nålen ikke kom ikke helt op af røret, så en kobberskive under strålerøret så køre det. Ellers tak for hjælpen.

Per
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Ikke nok at leve af ???

Indlæg af claus olieklud »

hej... det lyder mystisk. normalt forbliver nålen nede i dyserøret ved fuld gas... en kobberskive svarer jo ikke engang til et hak på nålen... nå men pyt - er det så en racer nu ??? hilsen claus olieklud....
per.paulsen
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 16. maj 2009 13:47
Kontakt:

Re: Ikke nok at leve af ???

Indlæg af per.paulsen »

Hej

Nålen ligger stadig i røret, men bare længere oppe ( der hvor strålerøret bliver stort ), om det er en racer ved jeg ikke helt i nu, jeg er ved at tilkøre. Hvor langt skal man tilkøre den vil i tro ??????

Per
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Ikke nok at leve af ???

Indlæg af claus olieklud »

hej per... det med tilkøring er vist lidt svært at sige noget om... havde det nu været en crossmaskine kunne man fx. sige 10 gange 10 min. kørsel med kølepauser imellem, hvor man absolut ungår topydelse. derefter kan man langsomt begynde at lade den tage mere og mere... det er bare lidt svært at sige med en knallert... det er ikke givet at den noglesinde bliver rigtig god... du har også skrevet at den allerede har haft sat sig, og det bliver den jo ikke bedre af, men hvis du er lidt heldig har det måske ikke den store betydning... et er sikkert, hvis den får så rigeligt med benzin at den "firetakter" lidt rigeligt, kan den næsten ikke sætte sig !!! hilsen claus olieklud...
per.paulsen
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 16. maj 2009 13:47
Kontakt:

Re: Ikke nok at leve af ???

Indlæg af per.paulsen »

Oki

Takker for svarene

Per
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"