Hjælp har mærkelig lyd efter kickstarter skift

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
CTR

Hjælp har mærkelig lyd efter kickstarter skift

Indlæg af CTR »

Efter skift af knækket kickstarter arm, rammer kicktandhjul koblingsindgrebstanhjulet, hvad kan je gøre for at lave det?

Det er tydeligt og høre at kickstarter tandhjulet rammer det tandhjul det går i indgreb med, når motoren er igang. Det lyder grimt og jeg kan mærke det på kickstarterarmen at tandhjulene knurrer mod hinanden.

Hvad kan jeg gøre? for det virker ikke at jeg trykker eller hive i akslen, tandhjulene rammer stadig hinanden efter motorstart...

.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hjælp har mærkelig lyd efter kickstarter skift

Indlæg af nielsfup »

Hej
Det er underligt det er begyndt efter du har skiftet armen.
Kommer den tilbage til næsten lodret med fjeder kraft efter start.

Der skal være ca 30 grader frigang fra du træder på kick starter armen til den går i indgreb. Virker det
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
CTR

Re: Hjælp har mærkelig lyd efter kickstarter skift

Indlæg af CTR »

Har afmonteret koblingsskjold.
Her kan jeg se at fjederen er hoppet af den fjeder pind som holder den fast.

Grunden er at den forrige ejer åbenbart ikke syntes det var nødvendig at sætte den yderste låsering på kickstarterakslen.

Det betød så at den yderste gummifjederholder er flækket og fjederen har bevæget sig udad med det resultat at den ramte primærhjulet og det var det der gav den knurrende lyd.

Død ærgelig og frustrende, men nu kender jeg årsagen og dermed også løsningen.

Håber snart at have den klar, når jeg har modtaget resverdelene og får det samlet.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hjælp har mærkelig lyd efter kickstarter skift

Indlæg af FS1originalen »

Ved ikke om du har reservedelskataloget 74-78 (ellers kan du finde det under downloads)

Når du nu har lukket op så check lige skiver mm. omkring mellemhjulet som er på fig. 5
Pos. nummer 21 som de fejlagtigt kalder låseskive men i virkeligheden er en "bølgeformet fjederskive" mangler tit hvis forrige ejer ikke har været helt vågen. Også skiven mellem tandhjul og låsering er vigtig for at holde mellemhjulet fri af kickstarterdrevet.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"