klodser som sidder for tæt på skiven

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Morten Hansen
Stor knallert
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 14. apr 2009 21:36
Kontakt:

klodser som sidder for tæt på skiven

Indlæg af Morten Hansen »

Hej
jeg har en yamaha 4 gear DX hvor der er skivebrese foran....
Her kommer ploblemet.....
når jeg kører på den sidder klodserne for tæt på skiven og derfor hær forhjulet svært ved at dreje rundt. og skiven bliver RIGTIG varm ...
Det er ikke nye klodser eller en ny skive..

Hvad kan jeg gøre ved det??


_____________________
Morten Hansen
sailor

Re: klodser som sidder for tæt på skiven

Indlæg af sailor »

Sørg for at din kaliber kan glide frit på de to bolte som holder den fast på armen.

Hvis kaliberen sidder fast i disse bolte, er der ingen bevægelighed, og dermed øges
risikoen for at klodserne ikke slipper skiven når systemet er trykløst.

Mvh
Poul Erik
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: klodser som sidder for tæt på skiven

Indlæg af strynboen »

måske skulle du købe et sæt med et nyt stempel og tætnings ringe,,det er den tætnings ring som trækker stemplet et par 100 dele tilbage,,når du slipper håndtaget,,benny har det rimeligt billigt....måske er der stoppet en lille kanal oppe i grebet så kan trykket ikke slippe ud,,,det skete for olieklud til vores træf,,så hans caliber blokerede faktisk,,da den kølede af kunne han køre igen..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: klodser som sidder for tæt på skiven

Indlæg af Jensmc »

De foreslåede ting er OK. Imidlertid ville jeg kigge på bremsecylinderen (på styret) og checke, om udluftningshullet i huset et stoppet til. Elers kan vædsken ikke løbe retur til plastikbeholderen. Dvs. at den står med tryk på altid.
Selvfølgelig kan stemplet i kaliperen osse sidde fast. Eller at kaliperen ikke kan bevæge sig til siden, som tidligere foreslået.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: klodser som sidder for tæt på skiven

Indlæg af strynboen »

ja som jens skriver skal olien let løbe tilbage i beholderen på grebet,,når du trykker bremsebelægningerne ind i caliberen,,hvis den ikke vil flytte sig,,løsner du udluftningsskruen,,og hvis den så smutter ind,,er der stoppet en kanal i håndtaget..
du skal måske løsne den skrue hvor man justere greb klingen,,så stemplet går helt tilbage,,måske kan den ikke helt nå at blotte for retur boringen,,så kan olien heller ikke gå retur.. :idea:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"